הדרת נשים בשחקים: חרדים פרשו מחיצות הפרדה במטוס

קבוצת נוסעים חרדים פרשה מחיצות הפרדה במהלך טיסת "אל-על" מבלגיה לישראל ■ "הצוות אמר שזה קורה מפעם לפעם, והם לא עושים משהו אלא מזיזים נוסעים אם זה מפריע להם", אמר נוסע בטיסה

קבוצת נוסעים חרדים פרשה מחיצות הפרדה במהלך טיסת "אל-על" מבלגיה לישראל, תוך כדי שהיא חוסמת חלק מהמסכים במטוס ולטענת חלק מהנוסעים, גם את ההכוונה ליציאות החירום. "הצוות אמר שזה קורה מפעם לפעם, והם לא עושים משהו אלא מזיזים נוסעים אם זה מפריע להם", אמר נוסע בטיסה.

הדרת נשים - עכשיו גם בטיסות? במהלך טיסה של חברת "אל-על" מבריסל לנתב"ג קבוצה של נוסעים חרדים הוציאה קרטונים מתקפלים ("פוליגל") ופרסה אותם במושבים בהם ישבו חבריה, כדי להפריד אותם מהנוסעים האחרים. צוות המטוס לא העיר להם, והמחיצות המאולתרות נשארו במקום עד לנחיתה. "זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה", אמר נוסע בטיסה.

"זה הפריע לחלק מהנוסעים לראות את המסכים כך שהם לא יכלו ליהנות מהבידור בטיסה. זה חסם את הראות לאורך המטוס כך גם אי אפשר היה לראות את ההכוונה ליציאות החירום", הוסיף הנוסע וציין: "יכול להיות שיש כאן סכנה בטיחותית".

צוות המטוס, כך לטענת הנוסעים, אמר כי לא מדובר בתופעה חדשה. "הצוות התעלם מזה לחלוטין. ששאלתי את הדיילות על הנושא הן אמרו שזה קורה לפעמים והן פשוט מתעלמות מזה. כל עוד אף אחד לא מעיר לחרדים הם לא עושים כלום, ואם נוסע כן מתלונן משתדלים להעביר אותו למושב אחר כדי לא להפריע לו לראות את הסרט".

מחברת אל-על נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חריג שאינו על פי נהלי השירות בטיסה בחברה. יודגש כי לא הייתה כל פגיעה בבטיחות הטיסה. הנושא יילמד וייבדק בחברה".