סוכל פיגוע גדול בגבול מצרים: צה"ל חשף מטען רב-עוצמה

מטען חבלה רב-עוצמה נחשף הבוקר ע"י צה"ל, לאחר שהושלך הלילה בתיק שנשאו מבריחים בגבול ואשר הצליחו להימלט ■ חבלני משטרה וצה"ל פיצצו אותו באופן מבוקר

האם סוכל פיגוע תופת נגד כוחות צה"ל בדרום? מטען רב עוצמה נחשף הבוקר (ג') בגדר המערכת מדרום למעבר כרם שלום, בסמוך לגבול ישראל-מצרים. חבלני משטרה וצה"ל פיצצו אותו באופן מבוקר. חשיפת המטען בוצעה במהלך פעילות לסיכול הברחות בגבול.

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הפעילות זוהתה ההברחה, והכוח שפעל לעצור את המבריחים זיהה אדם המשליך תיק חשוד ונמלט מהמקום. בסריקות שהתבצעו בשעות הבוקר התברר כי מדובר בתיק נפץ שהכיל מטען רב עוצמה.

גורמים צבאיים אמרו לחדשות 2 באינטרנט כי עדיין לא ברור מה הייתה מטרת הברחת המטען: האם לפגוע בחיילי צה"ל המפטרלים בשגרה לאורך הגבול, או להבריח את המטען לתוך שטחי ישראל - ולהתפוצץ בתוך שטחי ישראל.

בסוף השבוע נרשמו שתי תקריות חמורות בגבול ישראל-עזה: חוליית מחבלים ירתה בערב יום שישי טילי RPG נגד טנקים לעבר חיילי צה"ל שפעלו סמוך לרצועת עזה ואף הפעילה מטען נפץ. נזק נגרם לגדר המערכת, אך לא היו נפגעים בתקרית. כוח צה"ל השיב בירי טנקים לרצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה את פעולות הטרור הללו, שמטרתן לפגוע בתושבי וביישובי מדינת ישראל. ארגון הטרור חמא"ס, אשר מבצע פעולות טרור נגד מדינת ישראל, מסכן את תושבי רצועת עזה ויישא באחריות לכל פעולה עתידית בה יבחר צה"ל לנקוט על מנת להסיר את איום הטרור ולהשיב את השקט היחסי לאזור".