לראשונה בארץ: כנס אמנות ופיננסים

הכנס, שיתקיים בחודש מארס, שואף להוות זירת מפגש לכוחות השונים הפועלים בשוק האמנות: מאמנים ואספנים עד בעלי הון וקרנות השקעה

לראשונה בישראל תיערך בעוד חודש (21.3.12) ועידה לאמנות, אספנות ופיננסים. הוועידה שואפת להוות זירת מפגש לכוחות השונים הפועלים בשוק האמנות: אמנים ואספנים, בעלי הון, קרנות השקעה וסוחרי אמנות, גלריות ובתי מכירות פומביות. הוועידה מתקיימת במקביל לפתיחת אירועי "שנת האמנות של תל-אביב".

את הוועידה ייסדו היזמיות שירי בן ארצי ואיה שהם, המקימות בימים אלה גם גלריה משותפת, ArtStation במתחם התחנה בנווה צדק. בוועידה ישתתפו בין היתר פרופ' מיכאל מוזס, בכיר לשעבר בביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת ניו-יורק, שהקים עם עמיתו ג'יאנפינג מאי את מדד Mei & Moses Index למעקב אחר השקעות באמנות; מנכ"ל מוזיאון ישראל, ג'יימס סניידר; ד"ר רנטה ויהאגר, מנהלת אוסף האמנות של קבוצת דיימלר בברלין; מראשי בתי המכירות כריסטיס וסותבי'ס הבינלאומיים ותירוש הישראלי, ומומחים נוספים מהארץ ומחו"ל.

אלמנט גבוה של אי-ודאות

"ההיענות לוועידה מוכיחה, כי זהו הדבר הנכון בעיתוי הנכון", אומרת בן-ארצי ל"גלובס". לדבריה, ניכר ביקוש גם מהעולם העסקי וגם מעולם האמנות. "לא פשוט לארגן בפעם הראשונה אירוע בינלאומי מסוג זה בישראל, ויחד עם זאת אנחנו מזהים עניין ויחס של כבוד לישראל, כזירת אמנות ומוקד משיכה תרבותי נחשב בעולם. דוברים שהזמנו נענו בשמחה ובמקום שנתקלנו בהיסוס - סיור בזירה הרוחשת בארץ שכנע את המרצים כי חשוב להם להשתתף".

בין הדוברים והמשתתפים בכנס יהיו גם אמנים: "חשוב לנו להעלות לדיון גם את מקומו של האמן במסגרת הכלכלית של עולם האמנות", אומרת בן-ארצי. מטרתה העיקרית של הוועידה היא לחזק את שוק האמנות הישראלי כזירה עסקית בעלת חשיבות לכלכלה המקומית, לספק מידע חיוני וכלים לאנשי עסקים המעוניינים להפוך לשחקנים פעילים בשוק האמנות. בין הנושאים המדוברים יושם דגש על התשואה הגבוהה של השקעות באמנות לעומת אפיקי השקעה קונבנציונאליים.

העוסקים בתחום מסכימים כי "אספנות עושים באהבה או שלא עושים בכלל". זהו אחד החסמים העיקריים בפני משקיעים חדשים בתחום - יש בו אלמנט גבוה של אי-ודאות וצורך לזהות ולנסח את הטעם שלכם, לפני שתוכלו לצאת לקניות ולחוש בטחון בהחלטות הקנייה שלכם. יוזמות הוועידה מקוות להסיר חלק מהמסתורין האופף את שוק האמנות, ולגלות לאספנים פוטנציאליים שיוכלו להתייחס לעצמם כמשקיעים בנכסים ברי קיימא, במגזר שמסב "על הדרך" גם הנאה ממוצריו.

הוועידה תתקיים ביום רביעי 21.3, בתיאטרון הבימה בת"א בין השעות 9:00-17:30. למידע נוסף ולהרשמה: www.artfi.co.il; מחיר כרטיס 450 שקל