אכיפת מס מוגברת: כ-3.5 מיליון שקל נגבו מחייבים ביומיים

זאת בביקורת מס שנערכה בכ-500 עסקים מענף המוסכים, ההסעדה ואולמות האירועים בשרון ובמרכז, במסגרת מבצע אכיפה תחת הכותרת "מעלימים - משלמים"

רשות המסים מגבירה את הפעילות בשטח נגד מעלימי, סרבני וחייבי מס: במסגרת פעילות אכיפה שנערכה בימים שני ושלישי השבוע, נגבו כ-3.5 מיליון שקל מחייבי מס, נתפסו 10 כלי רכב, ועוקלו מיטלטלין בשני עסקים. ביקורת המס נערכה בכ-500 עסקים מענף המוסכים, ההסעדה ואולמות השמחה במחוז השרון והמרכז, בבת-אחת.

מבצע אכיפה זה היה הראשון מתוך סדרת מבצעי ביקורת וגבייה מחוזיים שתערוך רשות המסים במהלך שנת 2012 במתכונת חדשה, תחת הכותרת "מעלימים - משלמים".

לפי המתכונת החדשה, בכל מבצע מחוזי ישתתפו המשרדים בתחום השיפוט מכל מערכי המס באזור, מתוגברים בכוחות ממשרדים נוספים, אנשי היחידה לאכיפת הגבייה, ניהול ספרים וחוקרי מס.

להערכת הרשות, הכמות המאסיבית של הכוחות תאפשר את הגברת הנוכחות בשטח, הגעה למספר רב של עסקים, בדיקת הציות לחוקי המס וכן הרתעה אפקטיבית. בנוסף, ברוב המבצעים תהייה התמקדות בענפים נבחרים או מתחמים נבחרים.

ברשות מבהירים כי המבצעים המחוזיים ייערכו בנוסף לפעילות השוטפת.

בשני ימי המבצע שנערכו השבוע נתפסו, בין היתר, בעל מוסך באום אל-פחם בחשד להעלמת קניותיו מספקים בהיקף של כ-50,000 שקל, שתיקו הועבר לחקירות; וכן בעל אולם אירועים בפתח-תקווה שלא רשם צ'קים שקיבל בסך כ-250 אלף שקל, וטען להגנתו כי מדובר בצ'קים לביטחון. בעל אולם אירועים אחר באזור הוציא חשבונית רק לצד של החתן, על מחצית מהכספים ששולמו לו והעלים את התשלום מצד הכלה.

חייב ניסה לדרוס את אנשי הגבייה

בפעילות אותר גם חייב מס מכפר קרע, עורך דין לשעבר, שטען כי לא ניתן לעקל את הרכב בו הוא נוהג, הואיל ולא מדובר ברכב שלו, וכשהתבקש להמציא את הרישיונות, התברר כי הוא נוהג בזמן פסילת רישיונו. הרכב נתפס, וחייב המס נעצר בחשד לנהיגה בפסילה על-ידי השוטרים שהתלוו לאנשי הגבייה. בנוסף, בחדרה נעצר בן של חייב מס שניסה לדרוס את אנשי הגבייה שבאו לעקל את הרכב של אביו.

מנהל רשות המסים (בפועל), דורון ארבלי, הבהיר בנוגע למבצעים הצפויים כי "ככלל, הרשות שואפת לתת אמון באזרחים ואף מאפשרת באמצעות מנגנונים שונים למי שכשלו להסדיר את עניינם עוד בטרם נקיטת הליכים. יחד עם זאת, הרשות נחושה להגיע למי שמתעלמים מחובתם האזרחית לתשלום מס על חשבון האזרחים שומרי החוק ולוודא כי המעלים ישלם".

סדרת המבצעים "מעלימים-משלמים" תלווה בקמפיין תקשורתי בעיתונות, באינטרנט וברדיו, שינסה להעביר את המסר של הרשות: מי שייתפס בהעלמת מס - ישלם מחיר.