משהב"ט למפעל בריל: התמודדו על מכרז לנעלי חיילות

משרד הביטחון הציג ההצעה במהלך דיון שהתקיים בעניין בוועדת הכספים של הכנסת ■ לפיה, החברה תוכל להתמודד בעוד שנה על מכרז לאספקת כ-50 אלף זוגות נעליים לחיילות

נמשך המשבר במפעל נעלי בריל, גם על רקע הצעה שהציג היום (ד') משרד הביטחון, במהלך דיון שהתקיים בעניין בוועדת הכספים של הכנסת.

על-פי ההצעה, החברה תוכל להתמודד בעוד כשנה על מכרז חדש לאספקת כ-50 אלף זוגות נעליים לחיילות, בנוסף להזמנת ייצור של כ-30 אלף זוגות נעליים לחיילי מערך המילואים. על-פי ההצעה שהציג בכיר במינהל הרכש של משרד הביטחון לחברי הוועדה, בתוך כשנתיים החברה תפתח נעל צבאית חדשה שתענה לקריטריונים שיכתיב צה"ל. במערכת הביטחון סבורים כי בכוחו של סידור זה להבטיח את עתיד המפעל, שפועל בראשון לציון, ושהוא היחיד בארץ שעוסק בייצור נעלי צבא. המשבר בבריל פרץ על רקע החלטת משרד הביטחון לרכוש נעליים לחיילי צה"ל בארה"ב, תוך שימוש בכספי הסיוע האמריקני. ראשי החברה הזהירו כי אם ההזמנות יופסקו - כ-100 מעובדי המפעל יפוטרו.

ועדת הכספים של הכנסת דנה במשבר בבריל כבר לפני כשבועיים, וקראה לראשי המפעל ולמשרד הביטחון לפעול למען השגת הסדר שירצה את שני הצדדים. גם שר הביטחון, אהוד ברק, קרא לאנשי משרדו לבחון שנית את ההחלטה לבצע את רכש הנעליים בארה"ב. עם זאת, במערכת הביטחון טענו היום כי הנעל שמציעה בריל לא מספקת את צורכי הצבא, ולפיכך הם מצפים מהחברה לפתח נעל חדשה. בבריל אמרו כי החברה השקיעה בשנים האחרונות מהונה העצמי בפיתוח נעל מתקדמת, בליווי ובייעוץ של אנשי מקצוע מובילים, וכי הנעל שפותחה נחשבת טובה מזו שמערכת הביטחון תרכוש בארה"ב.

בתום הדיון בכנסת, הורה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לצדדים להמשיך ולהידבר בניסיון ליישב את המחלוקת.