אבסורד: נתניהו, שטייניץ ואטיאס יקבעו זכאי דיור בר-השגה

על-פי נוסח התוספת החמישית של הפרק העוסק בדיור בר השגה, קובע כי הזכאות לדיור בר-השגה הוא אדם ש"קבעו לעניין זה השרים" - הגדרה בה נכללים השלושה

מסכת העיוותים בקביעת הקריטריונים לדיור בר השגה הגיעה אתמול (ג') לשיא: בדיון שנערך בוועדת הפנים של הכנסת, הוצע כי ראש הממשלה ושרי האוצר והשיכון הם שיקבעו מיהם הזכאים להטבות. זאת, ללא דיון בממשלה או במליאת הכנסת.

על-פי נוסח התוספת החמישית של הפרק העוסק בדיור בר השגה בהצעת חוק התכנון והבנייה, מי שייהנה מזכאות לדיור בר השגה הוא אדם ש"מתקיימים בו התנאים שקבעו לעניין זה השרים". הגדרת "השרים", כוללת את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, יובל שטייניץ, ושר השיכון, אריאל אטיאס.

השר אטיאס מקבל בחוק סמכות נוספת: הוא יהיה זה שמוסמך לקבוע את תנאי השכירות ואת גובה דמי השכירות בפרויקטים של דיור להשכרה במחיר מפוקח "בשיעור שלא יעלה על 80% מדמי השכירות המשתלמים משוכר מרצון למשכיר מרצון בעד שכירות של יחידת דיור דומה באותו אזור".

כתב "גלובס" מעיר כי בניגוד למתרחש בשוק הדירות למכירה, בשום רשות ממשלתית אין כלל נתונים מוסמכים על מחירי השכירות בשוק החופשי. המידע המתפרסם בתקשורת על עסקאות שכירות מגיע מהצדדים המעוניינים בפרסום, ואין כל דרך לעמוד על מהימנות המידע הזה.