תערוכת הסלולר בברלצונה: מה יש לישראליות להציע?

האפלקיציות יהיו המנה העיקרית של חברות הסטארטאפ הישראליות שישתתפו בשבוע הבא בתערוכת הסלולר בברצלונה ■ כ-100 חברות ייצגו את המדינה בתערוכה

תערוכת הסלולר MWC שתתקיים בשבוע הבא בברצלונה, היא בדרך כלל מפגן כוח לחברות הישראליות הפועלות בתחום. גם בשנה זו, לא צפוי שינוי במסורת, כאשר כ-100 חברות ישראליות ישתתפו בביתן מכון היצוא הישראלי ויציגו לבכירים ולנציגי התקשורת מכל העולם את מרכולתם.

חברת iOnRoad הישראלית, זכתה רק לאחרונה בפרס החדשות בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES, שהתקיימה בלאס וגאס בחודש ינואר. החברה תציג גם ב-MWC, את אפליקציית הבטיחות לרכבים שלה. האפליקציה משתמשת במצלמה של הסמארטפון בשביל לצפות במתרחש בכביש ולבדוק מהו המרחק בינה לרכב שנמצא מלפנים. כאשר האפליקציה מזהה שהנהג לא שומר על מרחק סביר, היא מתריעה על כך. בצורה הזו, היא יכולה להציל מפני תאונת דרכים.

תחום האפליקציות הולך להיות אחת הקטגוריות המובילות על ידי החברות הישראליות בתערוכה. מכון הייצוא יציג קיר דיגיטלי ל-40 חברות ישראליות העוסקות בתחום. בין החברות, אפשר יהיה למצוא את iRusim הישראלית שפיתחה אפליקצייה רפואית לאייפון של אפל בשם MedCare, המנסה לפתור בעיה של אי דבקות בנטילת תרופות. האפליקציה מסייעת לחולים בנטילת התרופה הנכונה ,בזמן הנכון ובמינון הנכון ובניהול מלאי התרופות.

חברות אחרות יגיעו להציג בתערוכה עצמה. למשל, Zappix הוא עוד סטארט אפ העוסק בתחום האפליקציות לסמארטפונים. המוצר שלהם מאפשר להפוך את ממשק המענה הקולי המתסכל אצל חברות שירות שונות, למענה ויזואלי פשוט לשימוש. במקום להקשיב זמן ארוך לכל התפריט הקולי ולאחר מכן להיכנס לעוד תתי תפריטים ואז לשכוח את המספר לאופציה הדרושה, ניתן לבחור את הפעולות מראש בתפריט טקסטואלי ולתת למערכת לבצע את המשימה בצורה אוטומטית.

סטארט אפ הפרסום לטלוויזיה הישראלי justAd.TV, מפתח פלטפורמה המאפשרת לשלב פרסומות בממירים מקליטים ובטלוויזיות חכמות, כך שהלקוח מקבל פרסומת סטטית או של וידיאו, כאשר הוא עוצר את הסרט בו הוא צופה או מעביר אותו קדימה ואחורה. החברה גם רוצה להיכנס לתחום הסמארטפונים והטאבלטים, כאשר היא מתכננת להציגה ב-MWC הדגמה של פרסומות וידיאו ופרסומות בתצורת באנרים על מכשירים ניידים.

Flixwagon הוא סטארט אפ שזכה לחשיפה שלו לפני מספר חודשים במרוץ הלילה של נייקי בתל אביב. החברה מציעה אפליקציה המאפשרת לשדר בשידור חי בווידיאו לפייסבוק באמצעות הסמארטפון או הטאבלט. הקליפ של המשתמש נשמר אחרי זה בעמוד הפייסבוק שלו לצפייה מאוחרת יותר, מה שהופך כל אדם לשדרן מהשטח. בברצלונה החברה תציג גרסה חדשה למכשירי האייפון, האנדרואיד והבלקברי.

חברת eyesight הישראלית העוסקת בפיתוח של טכנולוגיה להפעלת מוצרים באמצעות תנועת הידיים, תציג בתערוכה אפליקציה ראשונה שלה למכשירים ניידים של אפל, בשם SoundWave, המאפשרת באמצעות המצלמה הקדמית של המכשיר, לשלוט ביישום מוזיקה של החברה. מדובר בשיטה חדשה להפעלה יישומים, ללא צורך לגעת במכשיר, אלא רק להניף את היד מולו.