שביתת האחיות נדחתה ליום שני; המו"מ ימשיך ביום ראשון

ההסתדרות הודיעה ששביתת האחיות שתוכננה ליום ראשון הקרוב תידחה ביממה ותתקיים ביום שני, לאחר שהצדדים החליטו לקיים משא ומתן גם ביום ראשון ■ השביתה תכלול את בתי החולים, המרפאות, מכוני האשפוז והאחיות בבתי הספר

הזדמנות אחרונה למנוע את שביתת האחיות: בפגישה שהתקיימה היום בין נציגי הסתדרות האחיות, משרד הבריאות והאוצר הוחלט לתת הזדמנות נוספת למשא-ומתן ולהמשיך אותו גם ביום ראשון, כך הודיעה ההסתדרות. בכך שביתת האחיות תידחה מיום ראשון ליום שני.

בפגישה נכחו יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן, יושבת ראש הסתדרות האחיות אילנה כהן ונציגי האוצר.

השביתה ביום שני תהיה בת 24 שעות בלבד ותכלול את בתי החולים, המרפאות, מכוני אשפוז ואת האחיות בבתי-הספר. בחדרי הניתוח ובקופות החולים יעבדו במתכונת שבת. בכל עיר תפעל תחנת טיפת חלב אחת שתטפל רק בפגים ובנשים הרות בסיכון.

האחיות מוחות על העומס שאיתו הן נאלצות להתמודד ועם המחסור החמור בכוח אדם בענף. יו"ר הסתדרות האחיות בישראל אילנה כהן התריעה ואמרה כי האחיות נמצאות במצב שעל סף קריסה עקב העומס הרב במחלקות בית החולים. "המצב הקטסטרופלי של העדר חמור באחיות מביא לקריסת מערך האחיות", היא אומרת. "מדובר במצב בלתי אפשרי שאף פוגע באיכות השירות לכלל תושבי מדינת ישראל. אני מרגישה חובה לצלצל בפעמון האזהרה".