זועבי: "לעם כובש אין זכות לחיים נורמליים"; הוגשה תלונה

סערה בעקבות הראיון שהעניקה אמש ח"כ זועבי לערוץ 2, בו תקפה קשות את ישראל ■ דני קושמרו, שערך את הראיון: "אלה עמדות של חברת כנסת בישראל"

תלונה במשטרה הוגשה היום (א') נגד ח"כ חנין זועבי בעקבות הדברים הקשים שאמרה אמש בראיון לערוץ 2 בגנות מדינת ישראל, דברים שעוררו סערה רבה היום ברשת. צילום של התלונה אפילו נסרק והועלה לפייסבוק, וזכה לאלפי שיתופים ותגובות.

דני קושמרו, שערך את הראיון, הגיב היום בפייסבוק לטענות גולשים ואמר: "לגבי השאלה 'למה נתתם לה במה', אלה עמדות של חברת כנסת בישראל בסיעה שיש לה שלושה מנדטים. המפלגה מציגה את העמדות האלו במגזר הערבי וגם בעולם וכדאי שגם הציבור הישראלי היהודי יהיה מודע להן. אם הן לא חוקיות יתכבד בית המשפט העליון או הכנסת עצמה ויפעלו נגד. עד אז מדובר בחברה בכנסת ישראל. ועוד משהו - כצפוי, הכתבה על זועבי עוררה תגובות רבות. אלו הקוראות לפגוע בה פיזית, ואלו שעוסקים במיניותה, רק מפחיתות מהטיעונים של מי שחושב הפוך ממנה".

הראיון שהצית מהומה

"חושבים עלי שאני מחבלת, אתה לא יודע שאני טרוריסטית ומחבלת?", כך אמרה זועבי בראיון מיוחד לחדשות סוף השבוע של ערוץ 2.

בכל מקום מצליחה זועבי להתריס, להרגיז, להוציא צופה ישראלי ממוצע משלוותו; מפגינה עם הדגל הפלסטיני, מפליגה עם המרמרה, מתקוטטת עם סדרנית בכנסת, מוציאה מדעתם ח"כים מהימין וישראלים בכלל. ולקינוח - בשבוע האחרון היא הגיעה לחברון שם זכתה לקריאות "מחבלת מנוולת, תמותי כלבה".

"אני לא יידעתי אף עיתונאי על האירוע ובסוף מה הכותרת? 'אף אחד לא יתחתן איתה'". ומה באמת על תכניותיה של זועבי בת ה-43 בנושא? "לא תכננתי לא להקים משפחה, לא תכננתי גם להקים, אני ספונטנית בנושא הזה, מה שיקרה - יקרה".

"אסור לך לחיות בביטחון"

"אל תשמע לערבי הטוב שאתם יצרתם מתוך פחדנות", היא אמרה והמשיכה: "עכשיו בא הזמן שבו הפלסטיני המדוכא מרים את הראש שלו ואומר לך מספיק". את הגישה הזו היא למדה ממייסד בל"ד, חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה. "שלומו בסדר", היא אמרה והבהירה: "הוא לא ברח. ישראל חיפשה שעיר לעזאזל אחרי מלחמת לבנון השנייה, וזה היה הוא". נזכיר, בשארה ריגל עבור חיזבאללה בזמן המלחמה.

"יש לך זכות להגדרה עצמית כיהודית", אמרה זועבי, "אבל לא על חשבוני. זו המולדת שלי וצריך להכיר בזה. לא מותר לך להיות בביטחון, אין זכות לחיים נורמליים לעם שכובש. החברה בישראל לא רוצה שלום, חמאס כן רוצה שלום".

זועבי נשאלה גם על כך שהיא מסכימה לקבל משכורת מכנסת ישראל, לה נשבעה אמונים, כשמתנוסס שם מגן דוד. "אתה יודע כמה שווה אחוז המשכורת שלי לעומת ערך האדמה שהפקעתם מהמשפחה שלי?", שאלה.

אין שום דבר טוב להגיד על מדינת ישראל

ניסינו להוציא ממנה משהו טוב אחד להגיד על המדינה. "כלום, לא, כלום אין לי", היא אמרה: "אין לי מרכזי תעסוקה או שירותי תעסוקה, אני חיה במדינה אחרת מהמדינה שלך".

ח"כ זועבי מתייחסת גם לניסיונות להביא אותה לריאיון ב"מצב האומה" עם ליאור שליין. "זה מצחיק אותי, אבל עושה לי גם עצוב לעומת מה שאני עוברת". מדוע היא לא מגיעה לאולפן? "כי אין לי חוש הומור", היא מעידה על עצמה.