ערבים על ח"כ חנין זועבי: "גורמת נזק ולא מייצגת אותנו"

תגובות סוערות בפייסבוק לראיון מעורר המחלוקות שהעניקה ח"כ חנין זועבי לערוץ 2 ■ הגולש סאלים פ. בשאראת: "אני ערבי והרבה מהציבור הערבי כמוני אינם מבינים על מה היא מדברת"

הסערה ברשת סביב הראיון שהעניקה ח"כ חנין זועבי לערוץ 2 במוצ"ש לא שוככת. זועבי, שאמרה בין היתר כי אין לה "שום דבר טוב" לומר על ישראל וכי "לעם כובש אין זכות לחיים נורמליים", הביאה לא רק לתלונה במשטרה שהוגשה נגדה, אלא לשלל טוקבקים ותגובות בפייסבוק בגנותה, הן מצד יהודים והן מצד ערבים ישראלים שגינו את דבריה.

"תרגיעו, היא אומנם ח"כית ערביה ממפלגה ערבית אבל היא אינה מייצגת את כל הציבור הערבי", כתב בדף הפייסבוק של "גלובס" הגולש סאלים פ. בשאראת. "תאמינו לי, אני ערבי והרבה מהציבור הערבי כמוני אינם מבינים על מה היא מדברת".

לדף הפייסבוק של "גלובס" - לחצו כאן

גם יחיא איסמעיל גינה את זועבי וכתב בתגובה לכתבה בפייסבוק: "בתור בחור ערבי בן 27 שחי במדינת ישראל ונהנה מהשכלה, מפרנסה, מביטחון ומשוויון - אומנם לא שוויון מלא - חנין זועבי לא מייצגת אותי בשום צורה; ולצערי הרב אנשים כאלה מראים תמונה שגויה למה שאנחנו באמת... אני אומנם מתנגד לכל המלחמות וכל ההרג שקורה במלחמות אבל מכאן ועד לעמדות האנטי שלה אני בהחלט נגד. חנין זועבי, את גורמת רק נזק למגזר הערבי בתוך מדינה שמספקת לך הרבה דברים טובים גם אם קיימים גם דברים שליליים".

תגובה בולטת נוספת היא זו של מנשה גור שכתב: "זועבי, מחשבותיך כל כך מקובעות ודעותיך שחוקות. תעצרי רגע ותארגני את עצמך... המלחמה בינינו איננה מלחמה בין העמים אלה מלחמה של מנהיגים המלבים יצרים לצרכים אישיים של מיצגי הצדק הערבי. אם את רוצה לקדם את הצדק הערבי תחליפי תקליט כי את עושה שירות טוב לאותם חלקים בחברה שלנו שכבר עייפו מליבוי רוחות המלחמה של המנהיגים הערביים כביכול. כל מה שהציבור הערבי והיהודי מעבר למנהיגים רוצים את השקט את הכיף שהמדינה הזאת יכולה לספק ואת מפריעה לכך".