מגעים לגיוס גלעד שליט לשירות קבע במערך המודיעין

בצה"ל בוחנים אפשרות להמשיך את שירות הקבע של שליט ולהציע לו תפקיד בו יבואו לביטוי יכולותיו בשפה הערבית, היכרותו עם אנשי חמאס וידיעותיו בתחום המחשבים

משפחת שליט וצה"ל מנהלים בימים אלה מגעים להשארתו של גלעד שליט בשירות קבע במערך המודיעין. שליט מוגדר גם כיום כחייל בשירות קבע, לצורך קבלת שכר וטיפולים רפואיים. עם זאת הוא אינו מועסק בתפקיד כלשהו בצבא. עכשיו בוחנים שם אפשרות להמשיך את שירות הקבע של שליט ומתכוונים להציע לו תפקיד במערך המודיעין שבו יבואו לביטוי יכולותיו בשפה הערבית, היכרותו עם אנשי חמאס וידיעותיו בתחום המחשבים.

מאז שיחרורו משבי החמאס בחודש אוקטובר, שליט מנסה אט אט לחוזור לשגרה. הוא הספיק לצפות במשחק של קבוצת הכדורסל אותה הוא אוהד, מכבי תל-אביב, בהיכל נוקיה בתל-אביב.

שליט, שמחזיק גם בדרכון צרפתי, ביקר החודש בחו"ל לראשונה מאז חזרתו מהשבי בעזה. ב-8 בחודש הוא נפגש עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בארמון האליזה בפאריס והודה לו על הסיוע במאמצים לשחרורו.

אתמול בבוקר נסע שליט לצפות במשחק האולסטאר של ה-NBA באורלנדו שבארצות-הברית, לשם הגיע, ככל הנראה, עם אחד מחבריו הקרובים. את הכרטיסים למשחק הוא קיבל מאחד מסוכני שחקני הכדורסל והבייסבול, ערן תלם.

לפני שטס לארצות הברית, התארח גלעד שליט אצל שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, כנראה כדי שסייע לו בזירוז ההליכים לקבלת אשרת כניסה, לקראת נסיעתו. כעת, אחרי הביקור באורלנדו, צפוי שליט לטוס לניו-יורק, ורק אז לשוב הביתה למצפה הילה.

נועם שליט: יש כל מיני מחשבות

עוד נודע כי בתקופת השבי גלעד שליט שיחק עם שוביו במשחק הכדורגל FIFA בסוני פלייסטיישן ואף הביס אותם לא אחת.

בתגובה לדברים אמר אביו של גלעד, נועם שליט כי: "נכון להיום גלעד עדיין בצבא, בקבע. הוא כרגע שוקל את דרכו. הוא אמור להשתחרר לאחר סיום ההליכים הרפואיים. יש כל מיני מחשבות אבל אין מגעים. זה ברמה של רעיונות. אין שום דבר קונקרטי".

בדובר צה"ל הכחישו את הדברים וטענו כי לא מתנהלים מגעים כאלה.