בירה על קרח: פסטיבל הקרח הבינלאומי מגיע לירושלים

מזג האוויר הקריר (יחסית) של ירושלים יתמזג היטב עם פסטיבל הקרח הבינלאומי המגיע לעיר ■ בילוי משפחתי אידיאלי למי שעדיין לא מוכנים להתנתק מהחורף

פסטיבל הקרח הבינלאומי מגיע לראשונה לירושלים, ושומר לעוד רגע על הקסם החורפי, שתיכף יפנה את מקומו לשרב הגדול.

בימים אלו פועלים עשרות אמנים סינים על הקמת "עיר הקרח", שתוצג עד סוף אפריל בתחנת הרכבת הישנה בירושלים.

מתחם הרכבת הוא נקודת ציון היסטורית במרחב העירוני. כמו מוזיאון אורסיי בפריז ומתחמים דומים בעולם - תחנות רכבת המשנות את יעודן שומרות משהו מאופיין הדרמטי והרומנטי. לכך יש להוסיף את הביקור בארמון קרח, צונן ומכושף, והמראה הזר והמוזר, השקוף-תכלכל, יעביר אתכם לכמה שעות לעולמות אלטרנטיביים.

המרחב יתחלק בין מתחם להופעות, אזורי החלקה על הקרח, פסלים בעקבות אגדות וסיפורי ילדות, פיסול של אתרי העיר ירושלים מקרח ועוד.

כמו-כן, ניתן יהיה ליהנות מבר קרח.

את חומרי הגלם מספקים מאות טונות של בלוקי קרח, אשר נוצרו במפעל מיוחד בארץ והם נשמרים במקום בטמפרטורה קבועה של מינוס 10 מעלות. אבל אל דאגה, בכניסה יחלקו לכם מעילים בשיק קוטבי.

עיר הקרח מגיעה לכאן בעקבות טרנד עולמי. עיריית ירושלים וחברת ישראכרט החליטו לנסות לצנן מעט את האווירה הלוהטת בעיר, ולהציב את מגדל דוד, כיפת הסלע, טחנת הרוח של מונטיפיורי ו"המפלצת" של ניקי דה סנט פאל, מחוץ למחלוקות היומיומיות.

ילדים יפגשו כאן את גיבורי "דירה להשכיר" ו"מיץ פטל", יטיילו ביער קפוא של עמי ותמי, יגלשו במגלשות קרח אמיתיות וייצאו דרך "שער יפו" בגרסת הקרח.

הפקת הפסטיבל היא מבצע לוגיסטי מורכב, שכולל מתקן ייעודי בשטח 1,500 מ"ר מיובא מבלגיה, שנחת במתחם הרכבת.

עיריית ירושלים וחברת אריאל העירונית הכריזו כי בכוונתן להפוך פסטיבל הקרח למסורת במסגרת הגיוון התרבותי המתחדש שמציעה העיר. המיזם בחסות חברת ישראכרט ובנק יהב.

איפה: מתחם הרכבת, רחוב רמז בין דרך חברון ודרך בית לחם. כמה: 65 שקל (ויש הנחות). כרטיסים: בימות 02-6237000 או *6226; אתר: jerusalem-on-ice.org.il שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-23:00, ו' 10:00-14:00 שבת 19:30-22:00.