דורסל-פאוארמט: כרטיס חכם לטעינה אלחוטית בסמארטפונים

חברת דורסל-פאוארמט הישראלית הודיעה בתערוכת הסלולר MWC בברצלונה על טכנולוגיה חדשה שלה, שתאפשר ליצרניות הטלפונים להכין את הסמארטפונים שלהן לטעינה אלחוטית

חברת דורסל-פאוארמט הישראלית הודיעה בתערוכת הסלולר MWC בברצלונה על טכנולוגיה חדשה שלה, שתאפשר ליצרניות הטלפונים להכין את הסמארטפונים שלהן לטעינה אלחוטית.

הפיתוח בשם WiCC עליו אחראי משה ריינס, מנהל הפיתוח העסקי של פאוארמט, כולל שני חלקים: כניסה מיוחדת בטלפונים, היושבת באזור של הסוללה וכרטיס ה-SIM. את החלק הזה, דורסל פאוארמט, צריכה לשכנע את יצרניות הטלפונים להטמיע במכשירים שלהם. החברה מציעה להם את הטכנולוגיה הזו ללא עלות, כאשר המטרה של פאוארמט הוא למכור למפעילות הסלולריות או לצרכנים ישירות את הכרטיס ברשתות השיווק. מדובר במעיין כרטיס חכם, הכולל את כל הטכנולוגיה של הטעינה האלחוטית.

היום, בשביל לטעון אלחוטית סמארטפונים, צריכים לקנות סוללה מיוחדת או כיסוי מיוחד של דורסל פאוארמט, המשלב את הפתרון הזה. הרעיון של החברה, הוא לחסוך ללקוח את הרכישה של האביזרים האלו, המציע גם התקן תקשורת אלחוטית מסוג NFC, המשמש לרכישות אלקטרוניות או לביצוע פעולות שונות עם הטלפון.

ה-WiCC מגיע גם עם אפליקציה המותקנת על הטלפון, הנותנת חיווי על הטעינה וגם מודיעה למשתמש, איפה יש נקודות טעינה אלחוטית בבתי קפה או בשדות תעופה באזור שלו.

בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית, CES, שהתקיימה בחודש ינואר בלאס וגאס, הודיעה החברה, כי הראפר האמריקני והמפיק המוזיקלי ג'יי זי מצטרף כמשקיע וכפרזנטור, במטרה להיות הפנים שלה. דורסל-פאוארמט הציגה באותו אירוע וגם בימים אלו בברצלונה, אב טיפוס למוצר שיאפשר הטענת הסוללה לצעצועים ושאר אביזרים שאנשים מחזיקים בבית. מדובר בקופסה גדולה, בה המשתמש מניח צעצועים, כמו מכוניות מרוץ, בובות או אביזרים אחרים, כמו שלט רחוק ופנס.

לאחר מכן, המוצרים הללו מתחילים להיטען באופן אוטומטי, ללא שום חיבור מיוחד. מלבד זה, יש גם חיווי באמצעות טאבלט על מצב הטעינה ואפילו סטטיסטיקות על זמן השימוש של הילד בצעצועים שלו. פאוארמט חשפה את המוצר הזה כהפגנה ליכולות שלה ולא כמשהו מסחרי, כאשר היא גם הציגה אפשרות לשלב את הרעיון הזה בתוך מגירות בהם מניחים את המוצרים שצריכים טעינה. לצורך השימוש במוצר, דורסל תוציא סוללות (AAA או AA) שיפעלו בטכנולוגיה האלחוטית.

הכותב הינו אורח חברת סאני ייבואנית סמסונג מובייל בתערוכה