ההסתדרות תומכת בייצוג נפרד לשיפוצניקים במועצת הקבלנים

ההסתדרות תומכת בשיפוציניקים במאבקם מול משרד השיכון ■ מבקשת להחזיר את הייצוג של התאחדות קבלני השיפוצים למועצת הקבלנים

ההסתדרות תומכת בשיפוציניקים במאבקם מול משרד השיכון: יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, שלח בימים האחרונים מכתב לשר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, ובו הוא מבקש להחזיר את הייצוג של התאחדות קבלני השיפוצים למועצת הקבלנים ולהסיר את התנגדותו להצעת החוק שמקדם יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב.

כפי שפורסם במוסף הנדל"ן של "גלובס", החליטו במשרד השיכון לבטל את חברותו של יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים במועצת הקבלנים, בטענה שהסכם קיבוצי שנחתם משייך את השיפוצניקים להתאחדות הקבלנים והבונים והם אינם זכאים לייצוג נפרד במועצה. כמו כן, משרד השיכון מתנגד להצעת חוק שקידם סיב, ולפיה יחויבו קבלנים לעבור קורסי בטיחות, להירשם בהתאחדות קבלני השיפוצים ולשנות את הסכום המינימלי לעבודת שיפוצים המחייב רישום אצל רשם הקבלנים.

"החלטת משרד הבינוי והשיכון למנוע מהתאחדות קבלני השיפוצים ייצוג במועצת הקבלנים המייעצת לשר הבינוי והשיכון", כתב מויאל לאטיאס, "והתנגדותו של משרד השיכון להצעת החוק שמטרתה להסדיר את נושא רישוי הקבלנים בענף השיפוצים, יפגעו פגיעה חמורה במטרות שלמענן כולנו עמלים ועלולים להביא לפגיעה אמיתית בצרכנים, בבעלי המקצוע המורשים המנסים לעבוד ביושר ובהגינות בשוק תחרותי, ומעל הכול ברמת הבטיחות בעבודה".

מויאל פנה לשר השיכון וביקש "לסייע להתאחדות קבלני השיפוצים בפעילותה לרישוי והסדרת ענף השיפוצים מתוך ראייה רחבה של מגוון האינטרסים הלאומיים והציבוריים".

"מתייחסים ברצינות"

במשרד השיכון בחרו שלא להתייחס ישירות למכתב, אך נמסר כי "ההחלטה בדבר חברותו של ערן סיב או נציג התאחדות קבלני השיפוצים במועצת הקבלנים התקבלה על בסיס חוות דעת משפטית שהתקבלה במשרד, ולמנכ"ל המשרד אסור להתערב בה. משרד הבינוי והשיכון מתייחס בחשיבות וברצינות מרובה לעבודת קבלני השיפוצים, וכך הוא נוהג בכל עבודתו מולם. בנוגע להצעת החוק, אין מקום שיהיו שתי מערכות רישוי מקבילות המסדירות אותו תחום ".