שגיא סטוניס פורש מניהול ועדת מדרוג הגלישה באינטרנט

סטוניס: "אני ממשיך הלאה לטפח את עסקיי האחרים. זה זמן שהוא בריא להמשיך הלאה - הוועדה הוקמה, ומערכת המדרוג ותכנון המדיה התבססה"

מנכ"ל ועדת מדרוג הגלישה באינטרנט, שגיא סטוניס, הודיע אמש (ד') במפתיע על פרישתו מהתפקיד. הצעד מפתיע במיוחד לאור העובדה שסטוניס פעל במשך כ-4 שנים להוצאתה לפועל של המדידה - דבר שקרה סוף-סוף בדצמבר האחרון - ולכן מוזר שהוא עוזב דווקא במומנטום כזה.

בסביבתו של סטוניס דווקא לא היו מופתעים מהפרישה וראו בה מהלך מתבקש, לאור העובדה שהוא עוזב לאחר שהצליח להביא את הוועדה למקום שבו היא ראויה להיות, כשהכול מתנהל באופן יציב וחלק. יתרה מזאת, סטוניס מחזיק בעסקים נוספים בתחום השיווק והאינטרנט, ולכן הצעד התבקש מבחינתו כדי להתרכז בעסקיו האחרים.

סטוניס אמר היום (ה') כי "אחרי תקופה לא קצרה שבה הקמנו את הוועדה והתמודדנו עם אינספור אתגרים מקצועיים, רגולטוריים ואחרים, אני ממשיך הלאה לטפח את עסקיי האחרים. זה זמן שהוא בריא להמשיך הלאה. הוועדה הוקמה, ומערכת המדרוג ותכנון המדיה התבססה ככלי העבודה המרכזי בקרב משרדי הפרסום והמדיה ובקרב מנהלי האתרים ועורכי התוכן. אני מודה לכל החברים על החוויות שחלקנו ועל ההזדמנות להקים גוף שמאחד את כלל השחקנים בענף האינטרנט".

באשר להחלטתו לפרוש מהתפקיד אמר סטוניס: "אני מרגיש שהגיע הזמן להמשיך הלאה מבחינה אישית ומקצועית. הגוף קיים ופועל, והגיע הזמן להעביר את השרביט הלאה. אני אלווה את המחליף שיבחר על מנת שהמעבר ייעשה בצורה חלקה וטובה".

סטוניס - לשעבר סמנכ"ל לקוחות בארק אינטראקטיב ובאידיאולוג'יק וכיום בעל חברת ייעוץ להקמה ותפעול מערכי מכירות באינטרנט ובעל חברה ליצור מוצרי צריכה אלקטרוניים - נרתם למשימת ניהול ועדת מדרוג האינטרנט לפני כ-4 שנים, בעקבות שיחה עם יגאל בראון ומנחם סלינס מאיגוד המפרסמים.

במהלך תקופה זו פעל לייסד את הוועדה ואת ההסדרים המסחריים, תוך גיבוש התקנון ואישורו מול גורמים ממשלתיים, ביניהם רשות ההגבלים העסקיים, הקמת המערך התפעולי של הוועדה והתחלת המדידה בפועל - שבמשך שנים רבות דיברו עליה ללא תוצאות בפועל.

במהלך התקופה בה כיהן כמנכ"ל הצטרפו לוועדה גם האתרים הישראלים המובילים וואלה ו-ynet. בנובמבר אשתקד נערכה לראשונה מדידה מלאה לאתרים, ותוצאותיה פורסמו באופן פומבי חודש לאחר מכן. בהמשך הצטרפו גם אתרים גדולים ומובילים נוספים למדידה, שכעת נותנת תמונה כביכול מלאה על מצב הגלישה באתרי האינטרנט בישראל.

בראיון שהעניק ל"גלובס" עם פרסומן הראשון של תוצאות המדידה, אמר סטוניס כי "זה יום חג עבורי, שמחה גדולה שהתפרצה החוצה אחרי שפרויקט שאני עובד עליו כל-כך הרבה זמן יוצא סוף-סוף לאור".

באשר לקשיים הרבים שבהם נתקל בדרך, אמר אז כי "היו הרבה רגעים ששאלתי את עצמי למה אני עושה את זה. כבר למעלה מעשור מנסים להקים כאן פעילות מדידה באינטרנט ולא מצליחים, ולכן את המשימה הזאת ליוו לא מעט ציניות וסקפטיות - מבפנים ומבחוץ".

יו"ר ועדת המדרוג, מירב שיפמן מאתר מאקו, אמרה היום כי "הוועדה אסירת-תודה לשגיא על תרומתו הרבה ועל מחויבותו לפרויקט מדרוג האינטרנט בישראל. שגיא היווה גורם מרכזי בהנעת התהליך, גיוס האתרים והפרסומאים לעבודה המשותפת והנחת התשתית ליצירת מערכת המדידה. הוועדה תמשיך לפעול למען התמקצעות ושכלול שוק האינטרנט בישראל".

הוועדה תחל באופן מיידי בחיפושים אחר מחליף מתאים לסטוניס, שלא יהיה קשור באופן ישיר לאחד ממשרדי הפרסום או אתרי האינטרנט שחברים בוועדת המדרוג. סטוניס ימשיך כמנכ"ל עד למציאת מחליף וחפיפתו בתפקיד.