נחמן שי: למה אין תוכנית כלכלית בערוץ 1?

כבר בספטמבר 2011 פורסם ב"גלובס" כי ברשות השידור ביטלו את התוכנית הכלכלית וטענו כי תוחלף בהמשך בתוכנית אחרת - דבר שלא קרה בפועל

יותר מ-8 חודשים שאין בערוץ 1 תוכנית טלוויזיה כלכלית. בימים האחרונים שלח ח"כ נחמן שי (קדימה) מכתב למנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, ובו הוא שואל כיצד זה "אין בערוץ הציבורי של מדינת ישראל תוכנית כלכלה וצרכנות יומית".

הנושא פורסם ב"גלובס" כבר בספטמבר 2011, אז הגיבו ברשות השידור כי קיימת תוכנית בפיתוח, אשר צפויה "להשתלב בלוח החורף" - מהלך שלא התממש. התגובה של הרשות הייתה אז כי הם "עובדים על תוכנית משודרגת".

ביולי 2011 פרשה מרשות השידור דליה מזור, שהגישה את התוכנית "מדד יומי", אשר בהמשך בוטלה. מאז, ובמהלך הקיץ האחרון כולו, בו הנושא הכלכלי היה לא אחת במרכז החדשות, לא שודרה על מסך ערוץ 1 אף תוכנית שעסקה בנושאים כלכליים.

זאת, בעוד שבערוצים 2 ו-10, שניהם ערוצים שנמצאים בבעלות של בעלי הון בעלי אינטרסים כלכליים, יש תוכניות כלכלה מצליחות - "תוכנית חיסכון" עם קרן מרציאנו בחדשות 2 ו"לילה כלכלי" עם שרון גל בערוץ 10.

שי, במכתבו מנהל חטיבת החדשות הוציא הנחיה לכל העורכים ולכל המגישים של כל המהדורות בחטיבת החדשות להגיע מידי יום בשעה15:00 לישיבת מערכת.

תגובת רשות השידור: "עוד הנחה מנהל החדשות את עורכי כל המהדורות להעביר למגישים את חומרי הגלם לצורך כתיבת הפתיחים. הנחיה זו באה בעקבות כפילות שהיתה במערכת החדשות כאשר הועסקו עורכי כיתובים שכתבו את הפתיחים ולאחר מכן העבירו אותם למגישים שכתבו אותם מחדש בלשונם. הנחיה זו תאפשר הפניית כח האדם שיווצר לטובת תגבור מהדורת מבט בעריכה, תחקירים וכד. ליוני בן-מנחם, מבקש את בדיקתו וטיפולו בעניין בהקדם".