ח"כ דנון: "דוגמניות בפוטושופ - איום אסטרטגי על המדינה"

ועדת הבריאות אישרה את הצעת החוק של חה"כ דני דנון ורחל אדטו להגבלת העסקת דוגמניות בתת-משקל ■ ההצעה תעבור להצבעה בקריאה שנייה ושלישית

ועדת הבריאות אישרה היום (ב') את הצעת החוק של ח"כ ד"ר רחל אדטו ויו"ר השדולה לבריאות הילד, ח"כ דני דנון, להגבלת העסקת דוגמניות בתת-משקל. הצעת החוק תעבור עתה להצבעות במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

"נאסור כל שימוש בתופעות בריאותיות מסכנות חיים בכדי להרוויח כסף. לתעשיית הדוגמנות יש אחראיות כלפי הציבור, ופעולותיהן הנוכחיות אשר מעודדות רזון אנורקטי מסכנות חיים ופוגעות בנוער בישראל", אמר דנון לאחר אישור ההצעה.

לפי ההצעה, גופים לא יורשו להעסיק דוגמניות שמשקלן מוערך ב-18 וחצי BMI - כלי עזר להערכת תקינות מסת ומשקל הגוף. ההצעה קובעת כי דוגמנים ודוגמניות בתת-משקל לא יופיעו בפרסומות, ובנוסף נקבע כי בכל פרסומת בה ייעשה שימוש בתוכנות עריכה דיגיטליות לצורך הצרת היקפים, יופיע כיתוב המעיד על כך.

"תופעת הפרעות האכילה מעבירה מסר מסכן חיים לנוער בישראל", אמר דנון. "דוגמניות מרוטשות בפוטושופ הסובלות מרזון קיצוני מעודדות אנורקסיה ומהוות איום חברתי אסטרטגי, אשר מוביל במקרים מסוימים למוות. חוק הפוטושופ יגן על הציבור, ינחיל הלכה למעשה את ערכי שנת הבריאות בה אנו נמצאים ויחסוך מיליוני שקלים בשנה בטיפולים רפואיים".

דנון היה חתום בזמנו גם על הצעת החוק ל"חוק הנאמנות", שקובעת כי מי שמעוניין לקבל תעודת זהות ישראלית - יידרש להישבע אמונים למדינת ישראל.