מכה לרשתות השיווק: תווי הקנייה יהיו בתוקף במשך 5 שנים

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנת הצרכן, הקובעת כי תוקף תווי קנייה יהיה ל-5 שנים, והמחיר על התו יהיה המחיר המלא בכל הרשתות

מכה לרשתות השיווק: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה ניום (ד') לקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון - תווי קנייה), הקובעת כי תוקף תו קנייה יהיה ל-5 שנים, והמחיר הנקוב על התו יהיה המחיר המלא בכל הרשתות. את החוק יזם יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר.

כיום, בתווי הקנייה שמפיצות הרשתות, התו מוכר בשיעור של 90% בלבד ברשתות הדיסקאונט כדוגמת שופרסל דיל ומגה בול. אם הליך החקיקה יושלם, רשתות השיווק צפויות לספוג מכה קשה.

כבר עתה מעריכים בשוק כי רוחות שינויי החקיקה הביאו לירידה במכר תווי הקנייה ברשתות השיווק שופרסל ומגה. אותם גורמים גם מעריכים כי אם מכירות התווים לא יואצו בימים הקרובים, הרשתות יגדילו את היקף ההנחה שהן מעניקות לרכושי התווים.

שוק תווי הקנייה מגלגל לפי הערכות כ-2.5 מיליארד שקל, מרביתם בתקופות החגים, כאשר נתח השוק של שופרסל ומגה עומד על 70%-75% משוק התווים.

נוסף לכך קבעה הוועדה כי זיכוי שיינתן כעודף משימוש בתו קנייה, יהיה ניתן לשימוש בכל סניפי אותה רשת ולא יוגבל לחנות שבה התבצעה הרכישה.

לדברי יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, "תווי הקנייה הם חוב של הרשתות והחנויות לצרכנים מחזיקי התווים, ומכאן כפי שחובות הצרכנים לעסקים אינם נמחקים אחרי שנה - אין סיבה שהתווים יימחקו אחרי שנה".