כ-7 מיליון שקל יחולטו מחזי בצלאל וסלקט על מכרז הסלולר

ועדת המכרזים החליטה היום לחלט לחברת מרתון של בצלאל סכום של 3.7 מיליון שקל מתוך ה-10 מיליון שקל שהפקיד כערבות לטובת המכרז הסלולרי, שממנו נסוג ■ לחברת סלקט תקשורת יחולטו 3.25 מיליון שקל

ועדת המכרזים החליטה היום (ד') לחלט לחברת מרתון של חזי בצלאל סכום של 3.7 מיליון שקל מתוך ה-10 מיליון שקל שהפקיד כערבות לטובת המכרז הסלולרי, שממנו נסוג. לחברת סלקט תקשורת יחולטו 3.25 מיליון שקל. סכום זה הוא חריג לכל הדעות ומי שדחף שהמחיר יהיה כמה שיותר גבוה הוא משרד האוצר.

בעקבות ההחלטה, סביר להניח שבצלאל וסלקט תקשורת לא יוותרו ויפתחו בהליך משפטי נגד החילוט ונגד קביעת ועדת התדרים. לא ברור מדוע הוועדה החליטה על חילוט שונה לבצלאל וסכום שונה לסלקט.

ממרתון טלקום נמסר בתגובה: "נדהמנו מההחלטה. בהתחשב בנסיבות המיוחדות של מרתון, ובהתבסס על חוו"ד משפטיות - למשרד התקשורת לא היתה זכות משפטית ומוסרית לחלט ולו שקל אחד מערבות המכרז. מדובר בהחלטה לא סבירה".

נזכיר, כי משרד התקשורת מעולם לא חילט ערבויות בשיעור כל כך גבוה על מכרז, ולכן ככל הנראה רצתה הוועדה להעביר מסר של הרתעה למתמודדים במכרזים הבאים. נדגיש כי גורמים בוועדה הביעו בעבר תמיכה בכך שהחילוט יהיה סמלי בלבד, ולכן לא ברור מה קרה שבסופו של דבר הגיעה הוועדה לסכומים כה גבוהים.

מרתון מובייל וסלקט תקשורת התמודדו במכרז לתדרי דור שלישי שנערך לפני שנה וזכו בו. מרתון הייתה הראשונה שזכתה, לצידה של מירס. כאשר לא הצליחה להעמיד את הערבות עליה התחייבה במכרז, היא נפסלה ולנעליה נכנסה סלקט תקשורת שגם היא לא הצליחה להעמיד את הערבות מבנקים ישראליים. התוצאה הייתה דחייה של 90 יום במכרז, ובסופו של דבר גולן טלקום נכנסה לנעלי הזוכה, והיא נמצאת היום במרוץ להקמת רשת סלולר חדשה, ומנסה להדביק את הקצב ממירס בגלל הפיגור שנוצר.