משפט אולמרט: שולה זקן מבקשת לזכותה מכל האישומים

סנגורה: "המחשבה הראשונית של שופט על אדם ששותק היא שהוא לא רוצה להפליל את עצמו, אבל בתיק זה יש מספיק ראיות לזכות את זקן למרות שלא העידה"

שולה זקן, מזכירתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, דורשת לזכות אותה מכל האישומים נגדה - כך אמר הבוקר (ה') סנגורה, עו"ד מיכה פטמן, בפתח סיכומי ההגנה מטעם זקן, במשפט המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים.

זקן נאשמת במשפט זה בפרשות ראשונטורס, מעטפות הכסף מטלנסקי, מרכז ההשקעות וכן האזנות סתר שביצעה לשיחות טלפון של אולמרט.

"יש בתיק הזה מספיק ראיות כדי לזכות את זקן", אמר פטמן בפתח סיכומיו, "למרות שהיא לא העידה במשפט. בפרשת ראשונטורס אולמרט העיד כי לא היתה תוכנית מירמה. אנשי סוכנות ראשונטורס העידו כי זקן לא נתנה להם הנחיות. המסמכים מראים כי אין שום פעילות של שולה בנושא גביית היתר".

לדברי פטמן, "בפרשה שעוסקת באורי מסר, אולמרט ומסר העידו כי המעורבות של שולה מאוד מצומצמת. הייתי מגדיר את זה כמעורבות של מזכירה בכירה, אשת אמון - אבל מזכירה. בפרשה הזו לא צריך את שולה.

"היה רצוי שהגברת זקן תגן על עמדתה בפרשת האזנות הסתר, אבל לשיטתנו התביעה עשתה כאן תרגיל. הדברים ששולה אמרה במשטרה לא עומדים לזכותה, אבל גם בפרשה זו יש מספיק ראיות כדי לזכות אותה".

פטמן הוסיף כי "לגברת זקן יש ציפיות גדולות מבית המשפט. היא מצפה שהוא יהיה מכשיר רנטגן, והראיות צריכות להוביל לזיכוי. מחשבה פלילית לא תוכלו ללמוד משום מסמך, והמודעות שלה קמה רטרואקטיבית, אם בכלל".

ראש הרכב השופטים, נשיאת המחוזי בירושלים מוסיה ארד, השיבה לפטמן: "אתה לא תוכל להתחמק, זקן היתה אחראית על רייצ'ל ריסבי-רז. רייצ'ל עשתה בפועל את העבודה, אבל זקן היתה הבוסית שלה. אי-אפשר להתעלם מהמעמד המאוד דומיננטי שלה בלשכה".

רייצ'ל ריסבי-רז הייתה מתאמת הנסיעות לחו"ל של אולמרט, המואשם בפרשת ראשונטורס כי קיבל בימירמה כ-85 אלף דולר כמימון כפול ומשלוש מגופים ציבוריים ומהמדינה לטיסות במהלך כהונתו הציבורית.

סיכומי ההגנה במשפט אמורים להסתיים בשבוע הבא, ולאחר מכן יתיישבו השופטים לכתוב את הכרעת דינם.