צה"ל חיסל את מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית בעזה

חיל האוויר תקף אחר הצהריים רכב בשכונת תל אל-האווא בעזה, באש שממנה נהרגו בכיר בארגון הטרור שהיה מעורב בחטיפתו של גלעד שליט וכן אסיר ששוחרר מהכלא בישראל במסגרת העסקה לשחרור החייל

אחרי כשבוע של שקט יחסי ביישובי הדרום, חשש לסבב הסלמה נוסף: מטוסי חיל האוויר תקפו אחר הצהריים רכב בשכונת תל אל-האווא שבעזה, באש שממנה נהרגו שני נוסעי המכונית - מזכ"ל ארגון ועדות ההתנגדות העממית זוהיר קייסי, ומוחמד חנני - אסיר לשעבר ששוחרר מהכלא בישראל במסגרת עסקת שליט וגורש מהגדה לעזה.

לפי מידע שהתקבל במערכת הביטחון, תכנן והוביל קייסי את הוצאתו לפועל של פיגוע גדול שאמור היה להיערך בגבול ישראל-מצרים. גורמים בצה"ל אמרו כי תכנית הטרור הגיעה לשלביה האחרונים טרם הוצאה לפועל.

התקיפה יצאה לפועל זמן קצר אחרי שאל מערב הנגב נורו שתי פצצות מרגמה. הן לא גרמו לנפגעים או לנזק. בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט אמרו קצינים בכירים בצה"ל כי לנוכח השקט היחסי, התקבל המהלך בהפתעה. נוסף על כך, האשימו שם כי עובדה זו, יחד עם הימצאותם בשטח של מטיילים רבים שניצלו את מזג האוויר החמים, ממחישה את הטענה כי המניע להסלמה האחרונה הוא "רצון לפגוע באזרחים חפים מפשע שיצאו לטייל".

עוד טרם אירעה התקיפה הגדירו בצה"ל את ירי הפצמ"רים "פרובוקציה והתגרות" והזהירו כי "לא ניתן לזה להימשך לאורך זמן". אותם הקצינים הזהירו כי "חמאס עוצם את עיניו ומנסה לגרום להסלמה ללא סיבה".