דרוקר על "האח הגדול": "בסוף יתנצלו וישלמו לשיינפיין"

על רקע תחקיר "ידיעות" על חלוקת כדורים פסיכיאטריים למשתתפי "האח הגדול", דרוקר מגיב בבלוג שלו על התנהלות קשת: "היא הלכה עם הראש בקיר - בסוף היא תשלם את מחיר המעשים וגם תיראה כמי שהכחישה ונלחמה בבעיות אמיתיות"

על רקע הסערה שעורר פרסום התחקיר ב"ידיעות אחרונות" על חלוקת כדורים פסיכיאטריים למשתתפי "האח הגדול", תחקיר שבעקבותו זכיינית ערוץ 2 קשת הודיעה כי היא בוחנת הגשת תביעת דיבה נגד העיתון - העיתונאי רביב דרוקר הגיב לפרשה בבלוג שלו וטען כי מדובר בתחקיר משכנע ויסודי, וכי קשת מנהלת לא נכון את המשבר.

"קשת הלכה עם הראש בקיר, בניסיון כמעט בלתי אפשרי לנצח את העובדות. התוצאה - הרשות השנייה כבר בעניין, ומשרד הבריאות, והרשות למלחמה בסמים, וחברי כנסת - ואת התסבוכת הזאת יהיה קשה מאוד להעלים", כותב דרוקר.

"גרוע מכך, מבחינת קשת, בסופו של דבר 'ידיעות' ינצחו, וקשת גם תשלם את מחיר המעשים הבעייתיים וגם תיראה כמי שהכחישה ונלחמה בבעיות אמיתיות. בתרגום למציאות - הם גם ישלמו לסער שיינפיין, גם יצטרכו להתנצל וגם ישלמו מחיר פנימי", לדבריו.

דרוקר מסמן דרך אחרת לקשת, שלטענתו היתה יכולה להיות קלה הרבה יותר להתמודד עם התחקיר: "להודיע על הקמת צוות בלתי תלוי לבדיקת כל העובדות בראשות אדם עם אינטגריטי בלתי מעורערים ולצידו פסיכיאטר ואיש טלוויזיה ותיק ומנוסה. לתת לו נגישות מוחלטת לכל המסמכים ולתיעוד השקט של 'האח הגדול', והוא יתבקש להנפיק דוח חקירה תוך חודשיים. זה כבר ייתן חודשיים של שקט יחסי וישים את קשת בעמדה של חברה שרוצה לדעת את האמת ולא מפחדת להתעמת איתה, ולא בעמדה הדפנסיבית שהיא נמצאת כרגע".

דרוקר סבור גם כי יש לבדל ככל האפשר בין מה שקורה בעונה הנוכחית של "האח הגדול" וזו שקדמה לה, לבין העונות בהן ד"ר אילן רבינוביץ' שימש כפסיכיאטר של הבית. "להגיד לציבור - כן, היו בעיות, אבל זה היה מזמן, ממש מזמן, טיפלנו בהן בזמן אמת כדי שלא יחזרו, והיום הכול מבריק ומצוחצח. צריך לעשות את זה בעדינות - לא לזרוק את רבינוביץ' לכלבים בצורה בוטה".

לדברי דרוקר, צריך לבקש מכל המתמודדים שקיבלו כדורים ורואים את עצמם נפגעים להגיע להעיד בפני צוות הבדיקה, להבטיח להם חיסיון על שמם ועדותם ולהודיע כי במקרה שייקבע על-ידי הצוות שניתן להם טיפול בעייתי - הם יפוצו ביד נדיבה.

"אם קשת לא הייתה נלחמת על העובדות ומחבקת את התחקיר, הסיפור היה מת די מהר. את מי מעניין מה קרה לסער שיינפיין לפני שנתיים? כן, זה מעניין, אבל ליומיים-שלושה ולא יותר מזה. אם קשת הייתה משווקת את הסיפור שייתכן ובחרנו פסיכיאטר לא מתאים לנסיבות הללו, טעינו ותיקנו - היה סיכוי לא קטן לספוג נזקים קטנים.

"לא מאוחר לקשת לשנות אסטרטגיה - זה יקטין את הנזק ועדיף מלהמשיך מלחמה שאתה לא יכול לנצח בה", דברי דרוקר בבלוג.