אפריקה מגורים ותדהר משהות את העסקה בראש העין

מנכ"ל אפריקה מגורים: "במציאות של היום, הדבר העיקרי הוא ניהול סיכונים. יש המון משתנים היום בראש העין ואנחנו לא רוצים להמר"

אפריקה מגורים ותדהר משהות את עסקת רכישת הקרקע בראש העין וזאת עקב אי התקיימות תנאי מתלה בעסקה המקורית. ל"גלובס" נודע כי התנאי המתלה הוא רצון המינהל לשווק את הקרקע המדוברת בבת אחת בעוד ההסכם המקורי דיבר על שיווק המתחם בחלקים.

על המתחם המדובר נחתם הסכם לרכישת זכות האופציה של חברת סי.פי.אם על ידי אפריקה מגורים ותדהר בחלקים שווים בדצמבר 2010 בשווי של 120 מיליון שקל. האופציה מתייחסת לחלק מתוכנית מקב"ת ראש העין שקיבלה תוקף ב-2003 ומאפשרת בנייה של 864 יחידות דיור בבניה רוויה ו-128 צמודי קרקע על שטח של 163 דונם. תוכנית מקב"ת ראש העין כולה משתרעת על פני 800 דונם במזרח העיר וכוללת זכויות לבניית כ-14 אלף יחידות דיור בסך הכל.

בדיווח ששיגרה החברה לבורסה נכתב כי: "בין התנאים המתלים להסכם המותלה נקבע, כי על המוכרת לחתום מול מינהל מקרקעי ישראל על הסכם מסגרת והכל בהתאם לעקרונות אשר הוסכמו בין הצדדים במסגרת ההסכם המותלה. התברר לצדדים כי התנאי המתלה לא יתקיים וההסכם המותלה לא ישתכלל".

בגלל אי קיומו של התנאי המתלה החליטו אפריקה מגורים ותדהר לקחת צעד אחורה מהעסקה או כפי שנאמר בהודעה לבורסה: "חתמו הצדדים ביום 12.3.2012 על הסכם לפיו החל ממועד החתימה האמור ועד ליום 15.5.2012, ידונו הצדדים ביניהם על אפשרויות להגיע להסכמות בכתב אשר יאפשרו קיום עסקה בין הצדדים. ככל והצדדים לא יגיעו להסכמות כאמור עד ליום 15.5.2012, יפעלו הצדדים למחיקת השעבודים שנרשמו והשבת הסכומים אשר הופקדו בנאמנות בהתאם להוראות ההסכם המותלה, וכן יודיעו למשרד מיסוי מקרקעין על אי השתכללותו של ההסכם המותלה".

בשיחה עם "גלובס" הסביר מנכ"ל אפריקה מגורים, אורן הוד, שלא מדובר בביטול העסקה אלא בניסיון לגיבוש מתווה חדש בין הצדדים. "במציאות של היום, הדבר העיקרי הוא ניהול סיכונים. אנחנו מחפשים לגדר את הסיכונים בכל עסקה. אנחנו נשמח מאוד לבנות בראש העין, מדובר במתחם בעל פוטנציאל ובמקום מצויין שיעבור תהליך דומה לזה שעברה מודיעין בעבר. אבל התהליך הזה עוד ייקח המון זמן. יש המון משתנים היום בראש העין ואנחנו לא רוצים להמר". הוד התייחס גם לעתיד העסקה הנוכחית ואמר: "נעשה ככל יכולתנו להגיע להסכמה על מתווה חדש שיוכל להוציא את העסקה אל הפועל".