"בעתיד המחשבים יעקבו אחרינו ויציעו פתרונות"

העתידן ריי קורצוויל בכנס SXSW בטקסס: קצב ההתפתחות הטכנולוגי כה מהיר כיום, שתוך עשור או שניים כל מה שנראה כמדע בדיוני מופרך לחלוטין יהיה חלק ממציאות יומיומית

"לילד באפריקה עם סמארטפון יש היום יותר גישה למידע משהייתה לנשיא ארצות הברית לפני 15 שנים". כך, במשפט מעורר המחשבה הזה, פתח ריי קורצווייל, מהעתידנים הידועים והמשפיעים בעולם, את הרצאתו בכנס SXSW בטקסס.

לפי קורצוויל, האדם והטכנולוגיה עלו מזמן על מסלול של התמזגות. "ראו איך כולכם מחזיקים כאן סמארטפונים", הוא הטיח בבאי הוועידה, "המכשירים האלה כבר חלק מכם, אם תאבדו אותם יאבד חלק מכם - ואתם יודעים את זה".

קורצוויל דווקא מביט באופטימיות רבה לעתיד זה, של חברה אנושית-ממוחשבת. "אנחנו כבר חברה כזו, כשוויקיפדיה הייתה בשביתה הרגשתי כאילו חלק ממני בשביתה. פחד מהשתלטות המחשבים עלינו? זה מופרך. אין כאן אנחנו נגדם, נגד המחשבים. אם יקרה משהו שלילי, זה יהיה רק אנחנו נגד אנחנו. וכשיוצאים למלחמה במצב כזה, ברור שהיא עלולה להיות הרבה יותר הרסנית".

קורצווייל מעריך, כי קצב ההתפתחות הטכנולוגי כה מהיר כיום שתוך עשור או שניים כל מה שנראה כמדע בדיוני מופרך לחלוטין יהיה חלק ממציאות יומיומית. "מחשבים ומנועי חיפוש לא יחכו להישאל בעתיד", הוא טוען, "הם יעקבו אחר פעולותינו ומחשבותינו ויקפצו ויציעו פתרונות. נתרגל לזה, לקבלת עזרה כל הזמן מידיד ממוחשב".

קורצווייל הציג גם פיתוח עתידי של תא דם אדום ממוחשב, בטכנולוגית ננו, שיוכנס בעתיד הקרוב לגוף אדם שירצה שבכך, ישתלב בין התאים האדומים - אך יהיה חזק פי אלף מכל אחד מהם. "זה יאפשר לבן אדם רגיל לשחות בקצב של שיא אולימפי".

והשורה התחתונה? "אם אתה בן עשרים ומשהו, המלצתי החד משמעית היא שתשמור על בריאותך ותשים תמיד חגורת בטיחות ברכב - יש לך למה לצפות. מה לגבי בייבי בומר כמוני, בן 64? אממ, נראה".