כיפת ברזל יירטה גראד שנורה לעבר ב"ש: רקטה בנתיבות

(עדכון) - באופקים, נתיבות, גדרה, באר טוביה ויבנה לומדים כרגיל ■ פיקוד העורף: "צה"ל הסיר את המגבלות ואיפשר חזרה לשגרה" ■ צה"ל תקף מטרות ברצועת עזה

יום לימודים אחד - זה מה ש-250 אלף תלמידי הדרום הספיקו מאז הפסקת האש ועד הודעת ראשי הרשויות כי גם הבוקר (ה') לא יתקיימו לימודים, זאת בעקבות ירי רקטות הגראד אמש על באר שבע. הבוקר התפוצצה רקטה בשטח פתוח באזור נתיבות, ומערכת כיפת ברזל יירטה טיל גראד שנורה לעבר באר שבע.

פחות מ-48 שעות חלפו מאז נכנס הסכם הרגיעה בין ישראל לפלגים החמושים ברצועת עזה, אך בעקבות חידוש הירי אמש על באר שבע הוחלט שלא לקיים הבוקר לימודים בערי הדרום הגדולות - כך סוכם בתום הערכות מצב שקיימו ראשי הרשויות, ולמרות התנגדות אנשי פיקוד העורף להחלטה.

בין היתר לא יתקיימו לימודים בבאר שבע, אשדוד, אשקלון, קרית גת, קרית מלאכי וגן יבנה (למעט תלמידי כיתות י"ב הלומדים במרחבים מוגנים, תלמידי חינוך מיוחד שמוסעים מחוץ ליישוב למסגרות חיצוניות מעבר לטווח 40 ק"מ, גני ומעונות היום והמתנ"סים), וכן במועצה האזורית מרחבים.

עם זאת, באופקים, יבנה, גדרה, באר טוביה ונתיבות החליטו בתום הערכות מצב לקיים את הלימודים כרגיל. גם באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע הודיעו כי הלימודים יתקיימו כסדרם. ביישובי עוטף עזה הממוקמים עד 7 ק"מ מגבול עזה יתקיימו היום הלימודים כרגיל במוסדות החינוך הממוגנים.

גורמים בפיקוד העורף אמרו כי בסמכות ראשי הערים להחמיר את הנחיות הפיקוד בתחומם. "צה"ל הסיר את המגבלות ואיפשר חזרה לשגרה", הוסיפו בפיקוד העורף, וציינו עוד כי עירנות נדרשת תמיד.

במשרד החינוך אמרו אמש כי חרף החלטות העירייה, מוסדות החינוך כן ייפתחו הבוקר בערי הדרום, משום שמשרד החינוך כפוף להנחיות פיקוד העורף - ולא להחלטות העירייה. הורים שירצו בכל זאת לשלוח את ילדיהם לבית הספר, ימצאו שם את צוות ההוראה שיעבוד כרגיל.

רגיעה? 2 גראדים לעבר באר שבע

בדרום אמנם ניסו אתמול לחזור לשגרה, אבל טפטוף הרקטות מהרצועה נמשך גם בערב - כששתי רקטות גראד נורו לעבר באר שבע. מערכת "כיפת ברזל" יירטה בהצלחה רקטה אחת, והאחרת התפוצצה בשטח פתוח מצפון לעיר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, אך צוות מד"א טיפל במספר נפגעי חרדה בעקבות הירי.

התגובה להפרת הרגיעה: כלי טיס של חיל האוויר תקפו מנהרה בדרום רצועת עזה ואתר שיגור רקטות בצפונה, בתגובה לירי הגראדים מוקדם יותר לעיר באר שבע.