סטפק: "הייתה כימיה עם אלי ברקת, נוכל להזדקן ביחד"

מניית דש איפקס זינקה היום ב-23% בעקבות המיזוג הצפוי עם מיטב, שייצור גוף שינהל מעל 100 מיליארד שקל ■ המו"מ נוהל בחשאיות בשלושת השבועות האחרונים בבתיהם של בכירי בתי ההשקעות ובבתי מלון

בעלי המניות של דש-איפקס שכחו מתי ראו זינוק כמו שהציגה היום המניה - לא פחות מ-23% - על רקע המיזוג המתרקם בין בית ההשקעות שבשליטת קרן BRM של אלי ברקת, לבית ההשקעות מיטב שבשליטת צבי סטפק, כפי שנחשף אתמול ב"גלובס".

המיזוג בין דש-איפקס למיטב, שאושר אמש בדירקטוריונים של שני בתי ההשקעות, יביא ליצירתו של בית ההשקעות השני בגודלו בענף אחרי פסגות, עם 104 מיליארד שקל נכסים מנוהלים. דש-איפקס לאחר המיזוג יישאר בשליטת ברקת, שיחזיק יחד עם יתר בעלי המניות הקיימים 55% מהמניות, כאשר 45% יוקצו לבעלי המניות של מיטב.

"אני חושב שזו עסקה מצוינת לכל הצדדים", אמר היום עידו נויברגר, מנכ"ל משותף בדש-איפקס לצד ויקטור שמריך. נויברגר הוסיף כי "כולם ייהנו מעוצמתה של החברה לאחר המיזוג, עוצמה שתעזור גם לתחרות בשוק ההון, אשר הכוח בו, נכון להיום, מרוכז יותר מדי בחברות הביטוח". באשר לכדאיות העסקה מבחינתו של ברקת, אמר נויברגר כי "אני שמח באופן אישי שהעסקה משקפת רווח ל-BRM, וזאת בנוסף לדיבידנדים שחילקה החברה ולמרות תנאי השוק הקשים מאז רכשה את השליטה".

אבנר סטפק, מבעלי השליטה והאחראי על הפיתוח העסקי במיטב, הסביר היום ל"גלובס" מדוע המיזוג מתבצע דווקא עם דש-איפקס. "הפעילויות סינרגטיות וגם הייתה כימיה עם אלי ברקת, שאינה ברורה מאליה. עם ברקת נוכל 'להזדקן ביחד'. דש איפקס הייתה האופציה שהכי התאימה לנו, אך ברור שיש עוד כמה גופים ראויים".

על נושא הפיטורים הצפויים, אמר כי "גם אם רק נעצור גיוסים, הפיטורים יהיו בהיקף נמוך ממה שמעריכים". בדש-איפקס מועסקים כ-440 עובדים, ובמיטב 420 עובדים.

לפי דיווחי החברות לבורסה היום, העסקה תתבצע בדרך של מיזוג והחלפת מניות. דש-איפקס תרכוש את מלוא הון המניות של מיטב מבעלי המניות בה, כנגד הקצאת 45% ממניותיה. כיוון ששוויו של דש-איפקס גבוה משמעותית מזה של מיטב, יחלק דש-איפקס לפני המיזוג דיבידנד של 5.3 שקל למניה ובסך כולל של 187.5 מיליון שקל. בעסקה הוערך דש-איפקס לפי שווי של כ-790 מיליון שקל, לפני הדיבידנד וללא החוב. שוויו של מיטב הוערך בכ-645 מיליון שקל, כך שלאחר המיזוג שווי הגוף יעמוד על 1.43 מיליארד שקל.

גם מיטב תבצע מהלך מקדים למיזוג שיגדיל את חלקו של סטפק בבית ההשקעות, ויכלול רכישת מניות דש-איפקס מברקת כדי להשוות את שיעור ההחזקות לזה של ברקת.

בעלי המניות של מיטב הם משפחת סטפק (המייסד צבי ובנו אבנר), המחזיקה ב-35.01% מהמניות, שלמה סימנובסקי (15%), ישיר איי.די.איי שבשליטת משפחת שנידמן (28.56%) וגאון אחזקות (21.43%). לפני המיזוג ירכוש סטפק חלק ממניות סימנובסקי וגאון, כך שיחזיק ב-53.93% ממניות מיטב.

כן ירכוש סטפק מברקת כ-7% ממניות דש-איפקס תמורת 62.4 מיליון שקל. נזכיר, כי ברקת רכש את השליטה בדש-איפקס בספטמבר 2009 לפי שווי של 990 מיליון שקל. כעת כאמור הוא מוכר מקצת ממניותיו לפי שווי דומה, ומקבל מדיבידנד שחלקו בו יהיה כ-116 מיליון שקל.

הגוף הממוזג ינהל כאמור 104 מיליארד שקל, כאשר בקרנות נאמנות הוא יתחרה בצמוד מאוד לקרנות פסגות עם כ-25 מיליארד שקל נכסים; בקופ"ג וקרנות פנסיה הוא יהיה המנהל השני בגודלו מבין בתי ההשקעות, עם 36 מיליארד שקל; ובתעודות סל הוא יזנק למקום הראשון עם 26 מיליארד שקל, שמהווים כמעט מחצית מהענף כולו, ויעקוף את קסם השולטת בשוק מהקמתו.

באשר לעניין הפרסונלי, עדיין לא ברור מי ינהל את הגוף הממוזג. ברקת כבעל שליטה ודאי ירצה כי מנהל מטעמו יעמוד בראש החברה, אולם לא ברור האם מנכ"ל דש הנוכחי, ידין ענתבי, יוכל לנווט את הספינה הגדולה הזו. קיימת אפשרות כי יהיה ניהול משותף בשתי שכבות, באופן שבו ענתבי ימונה למנכ"ל החברה הציבורית בעוד אילן רביב, מנכ"ל מיטב, ינהל את בית ההשקעות עצמו. בכל מקרה, בין הצדדים ייחתם הסכם שליטה משותף שיקנה לשני הצדדים את אותן זכויות במינוי דירקטורים.

מצידה של דש-איפקס, היה זה נויברגר ביחד עם שמריך שהובילו את העסקה מול סטפק הבן והאב צבי. העסקה התחילה בפנייה של אבנר אל ברקת, שהעביר את ההצעה לטיפולו של נויברגר. המו"מ נערך בחשאיות בשלושת השבועות האחרונים, וכלל מפגשים בבתיהם של נויברגר וסטפק ובבתי מלון, על מנת להישאר "מתחת לרדאר".

איפקס
 איפקס