תאילנד מעוניינת בשת"פ עם ישראל לפיתוח אנרגיות ירוקות

שגריר תאילנד: "אני סמוך ובטוח שהידע הרב שקיים ברותם תעשיות ושיתוף הפעולה העתידי עם החברה יתרמו רבות לפיתוח תחום האנרגיות הירוקות בתאילנד"

משלחת בכירים תאילנדים בראשות שגריר תאילנד בישראל, נוטוודה פוטיסארו, ביקרה היום ברותם תעשיות, הזרוע העסקית של הקריה למחקר גרעיני בדימונה. במהלך הביקור הוצגה פעילותה של רותם תעשיות ופעילותו של המרכז לאנרגיות ירוקות, העוסק במחקר ופיתוח של טכנולוגיות ירוקות בתחומי האנרגיה הסולארית, אנרגיית רוח, דלקים ביולוגיים, אגירת מימן וכו'.

הסיור נערך ביוזמת נגבקו מתוך מטרה להביא לחשיפת המצוינות הטכנולוגית הקיימת בנגב וליזום שיתופי פעולה בינלאומיים. בסיור נכחו מנהל נגבקו, ניר הינדי, השגריר, רעייתו ונשות הצוות הכלכלי של השגרירות.

הביקור ברותם, נעשה כחלק מסיור שקיים השגריר באזור הנגב מתוך מטרה לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה והשקעה בפרויקטים ומיזמים בנגב. במהלך הסיור ביקר השגריר גם בירוחם ובמכונים לחקר המדבר בהם קיבל סקירה על פעילויות ומחקרים בתחום המים, החקלאות המתקדמת והביוטכנולוגיה.

שגריר תאילנד בישראל, נוטוודה פוטיסארו, ציין, כי ממשלת תאילנד מעוניינת לפתח את תחום האנרגיות המתחדשות. "אני סמוך ובטוח ששיתוף הפעולה העתידי עם רותם תעשיות יתרום רבות לפיתוח תחום זה בתאילנד, וזאת בזכות הידע הטכנולוגי והניסיון הרב הקיים ברותם".

מנכ"ל רותם דן פאר: "הידע והמומחיות הקיימים ברותם יאפשרו לקדם ולבחון פרויקטים עתידיים בנושא האנרגיות המתחדשות". פאר ציין, כי פארק רותם והמרכז לאנרגיות מתחדשות מהווים אפשרות השקעה כדאית עבור משקיעים זרים בהם גם משקיעים מתאילנד והוסיף, כי מדובר בהשקעה שתוכיח את עצמה בטווח הארוך.

בחלקו השני של הביקור, סיירה המשלחת במתקני הניסוי וההדגמה הקיימים במרכז בהם ברייטסורס, הליו פוקוס ויוניברב והוצגה בפניהם הפעילות המגוונת המתבצעת בפארק תעשיות רותם. אל השגריר התלוו,הנספח המסחרי וצוות מזכירות המדינה של השגרירות.