ארדואן: "אסור להעניש מועדוני כדורגל שמכרו משחקים"

את הדברים אמר ראש ממשלת טורקיה במהלך כינוס של ההתאחדות האירופאית לכדורגל ■ ראש ההתאחדות, מישל פלאטיני, הביע הסכמה לדבריו של ארדואן

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן סיפק אתמול "פניני חוכמה" כשטען שקבוצות כדורגל לא צריכות להיענש על כך שהן מוכרות משחקים, אלא רק האנשים שהיו מעורבים ישירות במכירת המשחק. את הדברים אמר ארדואן במהלך כינוס של אופ"א (התאחדות הכדורגל האירופית) שנערך באיסטנבול.

"אנחנו חייבים להבדיל בין אנשים פרטיים לבין ישויות משפטיות", אמר ארדואן בנאום שלו בכנס. "אם מענישים ישות משפטית על המעשים של אדם פרטי, בכך אנחנו מענישים מיליוני אנשים". ראש התאחדות הכדורגל האירופית מישל פלאטיני אמר שהוא מסכים עם דבריו של ארדואן מבחינה עקרונית אבל "החוקים בנושא הזה לא השתנו מזה מספר עשורים".

הליגה הטורקית התמודדה בשנה האחרונה עם לא מעט פרשיות של מכירת משחקים. אלופת המדינה בעונה הקודמת, פנרבחצ'ה, נאסר עליה להשתתף במפעלים האירופים לאחר שנשיא הקבוצה עזיז יילדרים נשלח לכלא לאחר שהורשע במכירת משחקים.

במהלך השנה האחרונה נעצרו מספר עיתונאים, מנהלים, מאמנים, שחקנים ובכירים לשעבר בהתאחדות הכדורגל הטורקית בעקבות חשד להטיית יותר מ-12 משחקים במהלך העונה שעברה. גם סגנית האלופה טרבזונספור ומחזיקת הגביע בשיקטאש, היו מעורבות במכירת המשחקים.