מיטב: איזה סקטורים אטרקטיביים להשקעה בוול סטריט?

כלכלני מיטב: מיגזרי ההיי-טק, מוצרים בני-קיימא, סקטור האנרגיה וחומרי הגלם הם אטרקטיביים למדי

מדד ה-S&P 500 איבד השבוע 0.5% מערכו, תוך שהוא רושם את התשואה השלילית השבועית העמוקה ביותר, מאז חודש דצמבר. יתר על כן, נשבר רצף של 5 שבועות חיוביים.

התפתחות זו הייתה תוצאה של דיווחים מאקרו כלכליים חלשים הן מאירופה והן מסין אשר יצרו חשש לגבי הכלכלה העולמית. מדד הייצור של סין הצביע ירידה בפעילות ומדדי הפעילות לתחום השירותים והתעשייה באירופה היו נמוכים מהציפיות.

מבין מדדי המניות המרכזיים בעולם, היו אלו השווקים המתעוררים אשר הובילו את המגמה השלילית. המתעוררים האירופאים ולאחריהם השווקים מאמריקה הלטינית, היו אלו אשר איבדו מערכם בשיעורים הגבוהים ביותר.

בראייה סקטוריאלית בארה"ב, נרשמו מגמות מעורבות. כך, מדד האנרגיה איבד 3% מערכו ומדד התעשייה השיל 2.1%. מנגד, מחירי מניותיהן של הקשורות לצרכן האמריקאי כגון, חברות בני-הקיימא רשמו עלייה של 0.7%. חברות מוצרי הצריכה הוסיפו 0.5% לערכן.

כלכלני מיטב מציינים בסקירתם השבועית כי תופעה מעניינת נוספת וחשובה ביותר המאפיינת את מדדי המניות הסקטוריאליים היא ירידה ברמת המתאם בתקופה האחרונה. כך לדוגמא, רמת המתאם בשלושת החודשים האחרונים בין מדד חומרי הגלם לבין מוצרים הצריכה עמד על 0.19, בהשוואה ל-0.7 בשלוש השנים האחרונות. התפתחות זו, אשר מאפיינת את כל הסקטורים, אם כי בעוצמות שונות היא חיובית מאוד ומאפשרת פיזור השקעות בצורה יעילה יותר מאשר בעבר.

מנגד, אנו עדים לירידה בצורה צנועה מאוד ברמת המתאם בראיה גיאוגרפית ולכן, פיזור ההשקעות יעיל יותר בראיה סקטוריאלית ולא גיאוגרפית.

במיטב מציינים כי המדדים טכנולוגיה ומוצרים בני-קיימא (Consumer Discretionary) אטרקטיביים למדי. יתר על כן, "אנו ממשיכים להעריך כי סקטור האנרגיה וחומרי הגלם הם אטרקטיביים למדי ולכן עלייה נוספת במחירי האנרגיה רק עשויה לתמוך במניות אלו".

בנוגע לשוק האג"ח בארה"ב ממשיכים במיטב להעדיף חוב קונצרני, ברמת דירוג בינונית עד נמוכה ('A' עד '-BBB') ובמח"מ בינוני עד ארוך (10-5 שנים לפדיון), "המשלב בצורה הטובה ביותר בין סיכון וסיכוי". יתר על כן, "הואיל ואנו לא צופים למשבר אשראי קשה אשר יביא לאירוע מערכתי ולבריחה לנכסים בטוחים, אזי לאלו שלהם עמידות לסיכון ישנה כדאיות לרכישה של איגרות חוב שלהן דירוג נמוך. אנו מעדיפים להיצמד למדדים (לדוגמא למדד איגרות החוב מסוג ה-High Yield) ולאו דווקא לאיגרת בודדת".