ג'נרל אלקטריק ואורקל מחפשות השקעות ביומד בישראל

נציגים של תאגידי ענק מארה"ב נפגשו בימים האחרונים עם חברות בתחום מדעי החיים בישראל

משלחת של בכירים מתאגידים מובילים בתחום מדעי החיים, הגיעה לישראל כדי לבקר בחברות מקומיות בתחום מדעי החיים ולבדוק את האפשרות לשיתוף פעולה או להשקעה. המשלחת תיפגש בנוסף עם נציגים מהאקדמיה.

את המשלחת ארגנו לשכת המסחר האמריקאית, לשכת המסחר ישראל-ארה"ב והנספחות המסחרית בוושינגטון של מנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת. המדען הראשי בתמ"ת הוא אבי חסון.

בין הבכירים המבקרים בישראל נמצאים: ראשי מרכז המחקר המדעי של תאגיד המכשור הרפואי בוסטון סיינטיפיק, ראש תחום הדיאגנוסטיקה בתאגיד ג'נרל אלקטריק, סגן נשיא למו"פ בחברת התרופות Medimmune, ראש תחום השווקים המתפתחים בחברת התרופות Merck וכן סגן נשיא לתחום מדעי החיים והבריאות בחברת התוכנה Oracle.

הרקע להגעת המשלחת הוא התוכנית לעידוד תעשיית הביומד הישראלית באמצעות חבילת תמריצים לחברות בין לאומיות שמשקיעות בתחום בישראל. התוכנית, שפורסמה לאחרונה בלשכת המדען הראשי של משרד התמ"ת, כוללת תמריצים לחברות גלובליות שיפתחו בישראל מרכזי פיתוח וכן לחברות שישקיעו בסטארט-אפים ישראלים.

היוזמה הגיעה מהאמריקנים

גילי עובדיה, אחראי על צפון אמריקה במשרד התמ"ת, אמר: "חלק מחברי המשלחת מגיעים בפעם ראשונה לישראל, ובכוונתם לבחון את הרחבת מרכזי המו"פ ולבצע השקעות חדשות.

"כיום רוב החברות בתחום הביומד בישראל קטנות מ-20 איש והכוונה היא להביא לכאן חברות בינלאומיות, כדי לטפח את התעשייה. יש כבר גורמים בינלאומיים משמעותיים רבים שהביעו התעניינות בתוכנית התמריצים שלנו, כולל החברה במשלחת הנוכחית שהגיעו בין היתר בזכותה". עובדיה הוסיף כי "היוזמה הגיעה מהאמריקנים שרצו לבוא במגע עם קהילת מדעי החיים הישראלית. חברות גדולות הבינו שצריכות להיפתח ולעבוד יותר החוצה".

סגן נשיא לשכת המסחר האמריקאית, מיירון בריליאנט, הוסיף כי: "במשך שנים מהווה ישראל מרכז חדשנות בעבור חברות ענק אמריקאיות כמו אינטל, גוגל, IBM, מייקרוסופט ואחרות. אחד הענפים המבטיחים ביותר לצמיחה עתידית ביחסי הסחר בין המדינות הוא תחום מדעי החיים".

שתי חברות אמריקניות כבר מקיימות בישראל מרכזי פיתוח משמעותיים שמעסיקים מאות עובדים - ג'נרל אלקטריק וג'ונסון אנ ג'ונסון.