אלי ישי: "מועצת זכויות האדם מתהדרת בשם שאינו ראוי לה"

שר הפנים הביע תמיכה בעמדתו של אביגדור ליברמן כי יש לנתק כל קשר עם מועצת זכויות האדם של האו"ם, על רקע החלטתה לחקור את הבנייה בהתנחלויות

שר הפנים אלי ישי הביע היום (ב') תמיכה בהוראתו של שר החוץ אביגדור ליברמן לנתק כל קשר עם מועצת זכויות האדם של האו"ם, עקב החלטתה לחקור את הבנייה בהתנחלויות ואת פגיעתן בזכויות האדם של הפלסטינים בשטחי יהודה ושומרון.

"מועצת זכויות האדם של האו"ם מתהדרת בשם שאינו ראוי לה", אמר ישי. "פעולותיה של המועצה הפכו מזמן לפוליטיות, צבועות וחד צדדיות בכל הקשור למדינת ישראל, וזאת בשעה שבין חלק ניכר מהמדינות החברות בה לבין זכויות אדם אין קשר ואחיזה מינימאלית במציאות. על ממשלת ישראל לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון כתשובה לכל אלו המבקשים לערער מעמדה".

על פי ההנחיה שניתנה הבוקר על ידי ליברמן, השגריר למוסדות האו"ם בז'נבה, רוני לשנו-יער, לא יופיע בפני המועצה ולא יענה לפניותיה לקבלת חומר ולתיאום ביקורים בישראל. זאת, עקב החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם לחקור את הבנייה בהתנחלויות.

מועצת זכויות האדם היא זו שהשיקה את הוועדה של דוח גולדסטון על מבצע עופרת יצוקה בעזה. בזמנו ישראל לא הכריזה על נתק מוחלט עם המועצה, אך סירבה לשתף עמה פעולה בנושא.