רק 9,000 שקל למ"ר במגדל תנובה בתל אביב

החששות מעודף היצע בשוק המשרדים בגוש דן מלחיצים כנראה את היזמים, בשל ההכרזה על תחילת השיווק של מגדל עזריאלי בדרום הקריה

ההכרזות על תחילת הבנייה והשיווק של מגדל עזריאלי בדרום הקריה והחששות מעודף היצע בשוק המשרדים בגוש דן מלחיצים כנראה את היזמים: פירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג צפויה לחתום בימים הקרובים על עסקה לרכישת יותר מ-30 אלף מ"ר במגדל שיוקם במתחם תנובה בתל אביב, לפי מחיר של כ-9,000 שקל בלבד למ"ר (רמת מעטפת), ובסך כולל של כ-250 מיליון שקל. במקביל, ל"גלובס" נודע כי משרד עו"ד פישר-בכר-חן ניהל אף הוא מו"מ לרכוש משרדים במגדל, אולם החליט להפסיק את המגעים.

לפני כשנה רכשה קבוצה המורכבת מפאנגאיה נדל"ן, יורוקום נדל"ן ואלקטרה את מתחם תנובה בתל אביב (סמוך למגדלי עזריאלי), תמורת 565 מיליון שקל (מתוכם כ-35 מיליון שקל הוצאות עסקה). במקום יקומו שלושה מגדלים, בשטח כולל של 125 אלף מ"ר. חודש לאחר עסקת תנובה רכשה עזריאלי את הקרקע בדרום הקריה, מאות מטרים ממתחם תנובה, תמורת 522 מיליון שקל, הכולל גם הוא זכויות ל-125 אלף מ"ר (במגדל אחד).

ביוני הקרוב נדרשות פאנגאיה ויתר הרוכשות להעביר לתנובה 400 מיליון שקל, מה שיכול להסביר את המניעים לסגור כעת עסקת מזומן בהיקף גדול ובהנחה משמעותית על מחירי השוק.

על פי נתוני מאן נכסים, מחיר מכירה ממוצע למ"ר משרדים בתל אביב עומד כיום על כ-13,600 שקל למ"ר. במגדלי הארבעה שמקימה חברת האחים חג'ג' נמכרו לאחרונה משרדים במחיר ממוצע של 13,350 שקל למ"ר.

בארנסט אנד יאנג סירבו להגיב לידיעה. לדברי אמיר חן, שותף במשרד פישר-בכר-חן, "מדובר בפרויקט מצוין, אבל החלטנו שבעת כזו עדיף להמתין".