האוצר נגד לנדאו: "שיפעל להגדלת כושר ייצור החשמל"

האוצר תוקף את שר האנרגיה והמים: "במקום להזמין את שרי האנרגיה לשעבר כדי לתמוך בו כלהקת מעודדות, הוא היה צריך לתמוך במדינה מול ועד עובדי חברת החשמל ולגבות את השימוש בכספי קרן חסמב"ה"

במשרד האוצר הגיבו היום (ג') בכעס על דברים שאמר שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, ומהם עלה כי האוצר ורשות החשמל הם האחראיים להעלאת תעריפי החשמל, בעוד הוא - כשר האנרגיה - נטול סמכויות בנושא.

גורמים באוצר אמרו ל"גלובס" כי "שר האנרגיה מתנהג כפרשן ומסיר מעצמו אחריות למשק האנרגיה". אחרי שהוריד את המילה "תשתיות" משם המשרד הוא יכול להוריד גם את המילה "אנרגיה" ולהישאר עם 'שר המים'", טוענים אותם גורמים.

"במקום לקושש גנרטורים ברחבי העולם, לנדאו היה צריך לפעול להגדלת כושר ייצור החשמל. במקום להזמין את שרי האנרגיה לשעבר כדי לתמוך בו כלהקת מעודדות, הוא היה צריך לתמוך במדינה מול ועד עובדי חברת החשמל ולגבות את השימוש בכספי קרן חסמב"ה (קרן השי לחג והחשמל חינם) לטובת רכישת דלקים לייצור חשמל".

מליאת רשות החשמל היא הגוף המוסמך לעדכן את תעריפי החשמל. במליאת רשות החשמל חברים חמישה דירקטורים: יושבת ראש הרשות, נציג האוצר ונציג משרד האנרגיה והמים, וכן שני נציגי ציבור הממונים האחד על ידי שר האוצר והאחד על ידי שר האנרגיה והמים.