חגיגת צרכני הסלולר

‎‎האם השחקנית החדשה בסלולר 015 Hallo תעמוד בהבטחתה לאורך זמן?

‎‎הלוואי והשחקנית החדשה 015 Hallo תוכל לעמוד בהבטחתה לאורך זמן. איכשהו 120 שקל לשיחות, ‏SMS‏ וגלישה ללא הגבלה נראים כלקוחים מעולם אחר. כך שמדובר בהבטחה גדולה אמנם, אבל כזו שמחייבת עירנות מצד הלקוחות כדי לוודא שאכן יש חיה כזאת.

‏למפעיל סלולר וירטואלי אין את אותן עלויות כמו של מפעיל סלולרי רגיל, בעל רשת עצמאית משלו, אבל Hallo חוכרת שירותי רשת ומרכיבים נוספים מפלאפון, וזה עולה כסף. כך שנשאלת השאלה האם מנכ"ל החברה רוני לשצ'ינסקי מחולל כאן מהפכה שתשנה את השוק - או שמדובר באפיזודה חולפת.

‏המסקרן בהצעה של Hallo הוא העובדה שהחברה מבטיחה (למרות שאף אחד עוד לא ראה חוזה) שימוש ללא הגבלה תמורת מחיר מאוד נמוך. החבילות שמציעות היום 3 החברות הסלולריות הגדולות מוגבלות הן בהיקף הדקות, הן בכמות ה-‏SMS‏, והן בנפח הגלישה.

‏גם אם מדובר בהיקפים שלקוח ממוצע לא מגיע אליהם, הרי שכאשר חברה מבטיחה שימוש ללא הגבלה, סביר להניח שכן תהיה הגבלה - רק אנחנו לא יודעים עדיין מהי. בלי הגבלה, השימוש עשוי להוביל לתופעות של ניצול ושימוש לא חוקי, ולכן זה כנראה לא יהיה.

‏גם מהות ההסכמים שיהיו לחברה עם פלאפון לא לגמרי ברורה, כך שיש כאן שאלה האם הפעילות שרכשה Hallo מיחיאל בן-שושן, ושעליה היא מבססת את כניסתה לשוק, האם הם עומדים בתוקפם, והאם מדובר בסכומים שהחברה יכולה למכור בלי להפסיד.

‏כך או כך, Hallo הצליחה לגרום לכאבי ראש לכמה שחקנים, ובעיקר למירס ולגולן טלקום. לא לחינם החברה נכנסה כעת, לפני הפסח. היא רוצה לגנוב את הכותרות, ולפגוע במירס עוד לפני שהיא נכנסת לשוק.

המניות של החברות הסלולריות הגיבו בירידות בעקבות ההכרזה של Hallo, וכלל לא בטוח שהן לא יירדו עוד, בעקבות המשך המגמה של הרחבת התחרות בחודשים הקרובים.

עבור המשקיעים מדובר בקטסטרופה, עבור הצרכנים זו חגיגה. ימים יגידו כמה זמן היא תוכל להימשך. ‏‎‎‏