אין ארוחות חינם, את זה כולנו יודעים. וגם לקבלת כרטיס ההטבות של סלקום, "משהו קטן וטוב", המבטיח אפשרות מימוש ברשתות שונות בסך כולל של 1,500 שקל, יש תג מחיר סמוי: מי שיבקש להזמין את הכרטיס באתר האינטרנט, יגלה שאינו יכול ליהנות מההטבה מבלי שיאשר קודם לכן קבלת תוכן שיווקי נרחב.
וזו לשון ההתחייבות שהלקוחות נדרשים לאשר: "הזמנת כרטיס ההטבות מהווה הסכמתך לקבלת דברי פרסומת והצעות שיווקיות בנושאים שאינם קשורים לשירותי סלקום, אשר הותאמו עבורך עם שותפינו העסקיים ואשר יישלחו אליך בערוצי הדיוור השונים". מכך משתמע שהפרטים יעברו מידי סלקום לגורמים אחרים.
בניגוד למקובל ברכישת שירותים שונים, אין אפשרות להשאיר את הסעיף לא מסומן ולהתקדם לשלב הבא - כלומר, ההטבה מותנית לחלוטין בפתיחת "הערוצים השונים" לקבלת מידע שיווקי מרגע זה והלאה.
בסלקום לא רואים בעייתיות בכריכת הדברים זה בזה. מי שיפנה לחברה בניסיון לברר איך לדלג על השלב, ישמע שמדובר באישור לקבלת הטבות במסגרת המהלך, שכדאי לו להישאר מעודכן, ושבכל אופן יוכל לבטל בדיעבד את ההסכמה (אז למה מלכתחילה לחייב?). בסופו של דבר, הסבירו לנו כשהתעקשנו, "את לא חייבת לקבל את ההטבה אם את לא רוצה".
סלקום: "פרטי הלקוחות אינם מועברים"
מסלקום נמסר בתגובה: "זו השנה השביעית של פעילות 'משהו קטן וטוב', שבה אנו מציעים לאורך כל השנה הטבות רבות ומבצעים ייחודיים ללקוחות סלקום. לקוחות המעוניינים ליהנות מהטבה זו ומהטבות נוספות בעתיד מתבקשים לאשר מראש קבלת מידע על פעילות ההטבות של סלקום, בדומה לכל מועדון לקוחות אחר.
"יודגש כי פרטי הלקוחות הנרשמים לפעילות אינם מועברים לרשתות השונות, והמסרים משמשים ליידוע הלקוחות על הטבות עתידיות, ובכל מקרה, לקוח שאינו מעוניין לקבל מסרים אלה יכול לבטל את הסכמתו בכל עת".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.