"האח הגדול" סוגרת עונה עם רייטינג ממוצע של 41.5%

מדובר בעונה המוצלחת בתולדות התוכנית ■ על רקע פרשת הכדורים הפסיכיאטריים, קשת תקים ועדה שתבחן סוגיות אתיות בתוכניותיה ■ תפיק עוד עונות ל"האח הגדול"

זכיינית ערוץ 2 קשת מסיימת בשבוע הבא את עונת "האח הגדול" המצליחה אך השנויה במחלוקת ביותר אי-פעם, תוך החלטה לצאת להפקה של עונות נוספות לתוכנית הריאליטי - כך נודע ל"גלובס".

ללא שני המשדרים שנותרו לתוכנית, עומדת התוכנית על ממוצע עונתי של 41.5% צפייה, אשר הופך אותה לתוכנית המצליחה ביותר מאז ראשית מדידת הרייטינג.

על ההישג ממשיכה להעיב פרשת הכדורים הפסיכיאטריים שניתנו למתמודדים בעונה השנייה של התוכנית על-ידי ד"ר אילן רבינוביץ'. לצד תהליכי הבדיקה שמבצעים לשכת האתיקה הרפואית, הרשות השנייה והמועצה לכבלים וללוויין, פתחה קשת עצמה בגיבוש ועדה שתבחן סוגיות אתיות בתוכניות הטלוויזיה שלה.

בראש הוועדה אמור לעמוד ד"ר גיל סיגל, וייקחו בה חלק ד"ר יובל קרניאל, מומחה לתקשורת ואתיקה, ומומחים נוספים בתחום הרפואה, המשפט, התקשורת והאתיקה. הוועדה תבחן סוגיות אתיות רפואיות בתוכניות הטלוויזיה של קשת, תהיה שכירה בתשלום של הזכיינית.

מנכ"ל קשת, אבי ניר, ביקש מסיגל, ראש המרכז למשפט רפואי, ביו-אתיקה ומדיניות בריאות בקריה האקדמית אונו, לעמוד בראש הוועדה שאמורה לגבש מודל לליווי ובקרה אתית-רפואית על התנהלות בתוכניות שיש קושי לחזות מה יקרה בהן. את הוועדה ילווה פרופ' משה קוטלר, יו"ר המועצה הלאומית לבריאות הנפש.

בשיחה עם "גלובס" אישר מפיק התוכנית, אלעד קופרמן, כי במהלך העונה השנייה שאל את הפסיכיאטר המלווה, ד"ר רבינוביץ', שאלות שונות בנושא הטיפול: "כשתהינו לגבי דברים מסוימים, שאלנו את רבינוביץ' שאלות. הוא ענה לנו תשובות מנומקות לסיבות שלו לאופן הטיפול. אני לא רופא. אין לי את הכלים וההכשרה והידע המקצועי לשפוט את טיב הטיפול. אם פסיכיאטר אומר ומסביר את דרך הטיפול, אני פועל על-פי הנחיותיו, כמו כל טיפול רפואי אחר שניתן למתמודדים".

לדבריו, "'האח הגדול' היא תוכנית דרמה אנושית שמספרת את סיפור על אנשים. טובת הדיירים היא בראש מעייננו".

העורך הראשי של התוכנית, יורם זק, אמר כי "לא הייתה שום מעורבות של ההפקה ובוודאי שלא שלי בטיפולים הפסיכיאטריים של ד"ר רבינוביץ'. התפקיד שלי זה להעביר את הבעיות הרפואיות והנפשיות שצצות להפקה, ואלה דואגים להביא את הטיפול הטוב ביותר".

חצתה את קו ה-40%

על-פי נתוני הצפייה, "האח הגדול" היא התוכנית היחידה בישראל שחצתה בממוצע שלה את רף ה-40%. כמו כן, זאת גם התוכנית היחידה שהתייצבה בראש טבלת הרייטינג כל שבוע מאז עלייתה לאוויר, וזאת למרות תחרות עיקשת, בראשית הדרך, מצד שותפתה לאפיק 22, רשת, שהשיקה במקביל את "The Voice".

פרק הבכורה של העונה שבר אף הוא שיאים עם 1.5 מיליון צופים ונתון שיא של 45.5% בקרב משקי-הבית היהודיים. כמו כן, מדובר בעונה שלכל פרק שלה נחשפים למעלה מ-50% ממשקי-הבית בישראל.

גם באינטרנט שברה התוכניות שיאים. כך, דף "האח הגדול" הוא הדף הגדול ביותר של תוכנית בישראל ועומד על 226 אלף חברים. פרקי "האח הגדול" זכו ל-38 מיליון צפיות וידיאו ולממוצע כניסות יומי של 194 אלף הן לאתר והן לאפליקציה.