נתניהו: "בזכותנו חל שיפור ניכר בדיור, בחינוך ובצמיחה"

ראש הממשלה נשא היום נאום בפתח הישיבה הראשונה של צוות השרים לענייני טבריה שהתכנס הערב בעיר ■ נתניהו טען שהמדיניות האחראית של הממשלה הובילה לשיפור ניכר בחינוך ובדיור ■ "נמצא דרכים נוספות להקל על מעמד הביניים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (ד') נאום בפתח הישיבה הראשונה של צוות השרים לענייני טבריה שהתכנס הערב בעיר. נתניהו טען כי המדיניות האחראית של ממשלת ישראל בשנים האחרונות הובילה לצמיחה בשיעורים של כ-5% ולשיפור במצבו של מעמד הביניים

"מדינת ישראל נהגה בצורה אחראית ויוצאת דופן. פיתחנו את הכלכלה באופן שמבדיל אותנו ממדינות רבות אחרות. בשעה שהן קרסו, הכלכלה שלנו צמחה כמעט ב-5%. פירוש הדבר שיש לנו את האמצעים לטפל בקבוצות באוכלוסיה שלא טיפלו בהן - לא רק החלשים אלא גם מעמד הביניים".

בדבריו התייחס נתניהו גם לנושא החינוך והדיור וטען כי המדיניות האחראית של הממשלה הובילה לשיפור ניכר בשני תחומים אלו. "אנחנו עושים את זה על ידי חינוך חינם מגיל 3, אנחנו עושים את זה על ידי נקודות מס להורים עובדים, אנחנו עושים את זה על ידי כך שיש מספר שיא של התחלות בניה היום, כ-80,000 דירות מצויות כרגע בתהליך של בניה, מספר שיא שלא היה כדוגמתו כמעט 12 שנים והדבר הזה משפיע כמובן על מחירי הדיור, וגם צעדים אחרים".

"ההתנהגות הכלכלית האחראית שלנו מאפשרת לנו לעשות את הצעדים החשובים בחינוך, בדיור, בהטבות מס למעמד הביניים ואנחנו נמצא גם דרכים נוספות להקל על השדרה המרכזית באוכלוסיה של מדינת ישראל", דיברי נתניהו.

"אני חושב שהחיבור של טבריה, של הגליל, של הנגב למרכז העשייה של המדינה וגם הנגישות של מרכז המדינה לגליל ולנגב יעזרו עוד יותר לצמצם את הפערים בחברה בישראל וגם להעלות את כולם מעלה, כמו מפלס הכנרת. דרך אגב, זה נשמע אולי מוזר לכם אבל מדיניות ההתפלה של הממשלה עוזרת גם היא להעלות את מפלס הכנרת, יש אמירה שמפלס הכנרת משקף את מצב הרוח הלאומי, אז כרגע הוא בעלייה ואנחנו נדאג שהוא ימשיך לעלות".