אטיאס: ישווקו יותר מאלף חדרי מלון בטבריה בחודש הבא

עוד אמר שר הבינוי והשיכון כי במהלך השנתיים האחרונות השקיע משרדו 35 מיליון שקל בשיקום שכונות חברתי ובפרוייקטים נוספים בעיר

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, הודיע היום (ד') כי בחודש הבא ישווקו קרקעות למעלה מאלף חדרי מלון בעיר כדי לחזק את החוסן הכלכלי שלה ולעודד בה תיירות.

אטיאס אמר את הדברים במהלך ביקור של שרים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היום בטבריה. אטיאס סיפר עוד כי במהלך השנתיים האחרונות השקיע משרדו 35 מיליון שקל בשיקום שכונות חברתי ובפרוייקטים נוספים בעיר.

במסגרת צוות השרים לענייני טבריה, שכינס הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה מסכמת, גובשה תוכנית לפיתוח תיירותי בטבריה בהיקף של 145 מיליון שקל. התוכנית תובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. היא כוללת השקעה בפיתוח אתרי התיירות והטיילת לאורך חוף הכנרת. כן תכלול התוכנית את חיבורה של טבריה לאתר התיירות הנוצרית כפר נחום.במסגרת התוכנית יינתנו מענקים בגובה 28% מההשקעה לעידוד הקמת בתי מלון על ידי יזמים פרטיים.

מצב המלונאות ומלאי חדרי המלון בארץ אינו מיטבי. כ-10,000 חדרי מלון חסרים היום ברחבי ישראל לשלוש השנים הבאות (כ-3,500 חדרים כל שנה) ו-2,100 בתל אביב, מה שמקשה על מיצוי פוטנציאל התיירות של המדינה. כך קובעת סקירה בנושא ענף המלונאות שערכה חברת הייעוץ הכלכלי צ'מסנקי-בן שחר, שמעריכה שהמשך הגידול בביקושים והיעדר פיתוח יביאו לעליית מחירים שתרחיק תיירים פוטנציאלים.

בעשור האחרון, גדל מספר התיירים המבקרים בישראל ב-7%. בקרב התיירים, 70% מתאכסנים בבתי מלון למשך 11 לילות בממוצע, מתוכם חמישה לילות בתל אביב וארבעה לילות בירושלים, זאת בהתבסס על נתוני משרד התיירות. יצוין כי רק בשבוע שעבר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים שלפיהם מסתמן חודש פברואר 2012 כשובר שיאים בענף התיירות בישראל. במהלך חודש זה נרשמו 232 אלף כניסות של מבקרים, 6% יותר מפברואר 2011 ועלייה של 4% לעומת פברואר 2010.