האם יו"ר חדשות 10 התערב בסיקור Hallo 015?

הרשות השנייה בודקת ■ יו"ר חדשות 10, יורם שכטר: "אני לא מתערב בנושאי תוכן"

הרשות השנייה בודקת את התנהלות חדשות 10 בסיקור מפעילת הסלולר הווירטואלית Hallo 015, זאת לאור העובדה שיורם שכטר, יו"ר חברת החדשות, משמש גם כיו"ר דירקטוריון Hallo 015 - כך נודע ל"גלובס".

אתמול (ד') לא הייתה כל התייחסות לפרשה במהדורה המרכזית של חדשות 10, ול"גלובס" נודע כי ראשי החברה פנו לייעוץ משפטי וביקשו לדעת כיצד לנהוג בסיקור הנושא.

לחברה הומלץ לעסוק בנושא כאילו שכטר אינו עומד בראשה. עם זאת, הרשות השנייה תבדוק את משמעות העובדה שיו"ר דירקטוריון מעורב עסקית בפרשה מסוקרת ותבדוק את מידת מעורבותו של שכטר בעניין.

אין זו הבדיקה היחידה שמתקיימת בעניינו של שכטר. בשל תפקידו בערוץ, Hallo 015, שהשקיעה לאחרונה סכומי כסף נכבדים לטובת פרסום, אינה יכולה לפרסם בערוץ 10.

למעשה, היועצת המשפטית של הרשות השנייה קבעה כי על שכטר חל איסור לפרסם גם בערוץ 2. שכטר קבל על איסור זה, ומסע פרסום עלה בערוץ המתחרה בכל זאת.

לאור הדברים, כבר לפני כמה חודשים העבירה הרשות השנייה את הסוגייה לבדיקת משרד המשפטים כדי לקבל חוות-דעת נוספת. ולמרות זאת, עד לרגע זה לא העביר המשרד כל התייחסות לנושא.

חדשות 10 נמצאת במצב רגיש. לא רק שהיא נמצאת תחת איום סגירה, דבר המחליש אותה באופן טבעי, אלא שהיא עדיין מחלימה מפרשת ההתנצלות כלפי שלדון אדלסון, דבר הפגע בה תדמיתית. בלב הפרשה הזו נכנס שכטר לתפקיד. ואם לא די בכל אלה, לחברה אין גם מנכ"ל קבוע, והיא מנוהלת על-ידי ממלא-מקום, אורי רוזן, שעשוי להיות נתון למורתו של הדירקטוריון והעומד בראשו.

תגובת ערוץ 10 רק ממחישה את המציאות המתוחה בחברה. "לא אנחנו מינינו את מר שכטר לכהונה בדירקטוריון חדשות 10, אלא מועצת הרשות השנייה, ולכן כל שאלה בעניין ההתנהלות בנושא יש להפנות למועצת הרשות השנייה".

מהרשות השנייה נמסר כי "הדירקטורים הממונים על-ידי מועצת הרשות השנייה בדירקטוריון חברות החדשות חתומים על הימנעות מניגוד עניינים במילוי תפקידם הציבורי. סוגיית דיווחו של מר שכטר על פעילותו במסגרת חברת היל"ת נמצאת בבדיקה משפטית של הרשות השנייה עם משרד המשפטים".

שכטר מסר בתגובה: "לא דיברתי עם אף אחד. אני אמרתי להם - תעשו מה שאתם רוצים, אבל אני עומד על זה שאם אתם מזכירים את השם שלי, ציינו את השייכות שלי אליכם. הם ציינו את הנושא ב'לונדון וקירשנבאום'. אני לא מתראיין בחדשות 10, ואפילו לא הופעתי במסיבת העיתונאים. זה תחום גדול מדי מכדי שערוץ 10 לא יסקר את זה. אני לא משוחח עם אף אחד ולא מתערב בנושאי תוכן. יש שם אנשים טובים, ואני סומך עליהם".