מגדל עתידים למרות תל אביב לא מתרומם

הפארסה סביב מגדל עתידים סמוך לרמת החי"ל בת"א לא מסתיימת והבעלים עדיין ממתינים לשוכרים

המתנה לפתיחת מגדל עתידים בן 35 קומות המשרדים בקרית עתידים שבצפון-מזרח ת"א תימשך עוד שנה לפחות, אחרי שב-2011 כבר נדחה השיווק בשנה אחת. בינתיים מתנשא המגדל כנקודת ציון בנוף שכונות רמת החי"ל ונוה שרת ומחכה להגשמת ההבטחה להכניס דם חדש ובעלי מקצועות חופשיים לאזור שמתאפיין בעיקר בהיי-טק ותקשורת.

השקת המגדל ("מגדל החזון" בשמו המקורי), שמוקם על ידי עיריית ת"א (50%) ואוניברסיטת ת"א (50%), הוא סיפור בהמשכים. לאחר שהתוכניות להקמת המגדל בשנת 2001 נגנזו בעקבות התפוצצות בועת ההיי-טק, זכתה חברת א. ארנסון בספטמבר 2007 במכרז להקמתו, בהכרזה על סיום הבנייה תוך 27 חודשים, כלומר סוף 2009. אבל בפועל, רק בפברואר 2010 סברה חברת עתידים שניצני ההתאוששות מתחילים להרים ראש ושהעיתוי מתאים ליציאה לשוק.

שנה אחר כך, בפברואר 2011, המגדל היה רחוק מלהיות מאוכלס וחברת עתידים הכריזה שוב על תחילת שיווקו. הפעם סימנה עתידים את פברואר 2012 כמועד גזירת הסרט. המועד חלף וסרטים לא נגזרו, ומנכ"ל חברת עתידים, אלקה אילני, אף נקבה לאחרונה בתקשורת במועד פתיחה חדש - ינואר 2013, כלומר, עיכוב של שנה נוספת. הסיבה: מיעוט השטחים שהושכרו בו בשילוב עם עיכוב של קבלני הביצוע שטרם סיימו את העבודות בשטחים הציבוריים.

לדברי ג'קי מוקמל, מנכ"ל חברת ייעוץ הנדל"ן מ.א.ן נכסים, מיועצי השיווק של הפרויקט, "הגופים הגדולים שהתעניינו עד כה במגדל ראו שעבודות הגמר לא מתקדמות ועצרו את המשא ומתן. השיווק עד עכשיו לא זז בגלל טעות אסטרטגית של חברת עתידים, שרצתה קודם כל להשכיר את השטחים ורק אחר כך לפתח את השטחים הציבוריים, אבל כשראו שזה לא מצליח הם החליטו להשלים את עבודות הפיתוח".

"הם חייבים לאתר שניים-שלושה עוגנים שימתגו את המגדל", אומר גורם מענף הנדל"ן בת"א, "והבאתם כמעט בכל מחיר, גם אם צריך יהיה לרדת משמעותית בדמי השכירות בשנים הראשונות. עוגנים כאלה ימצבו את הבניין כייחודי ומוביל".