חברי מועצת הרשות השנייה נגד אילן אבישר: הקל על רדיו קול ברמה

יו"ר המועצה, אילן אבישר, הפחית את מספר השעות שבהן מחויבת קול ברמה לאפשר לנשים לעלות לשידור מ-6 ל-4 שעות - דבר שעורר זעם בקרב חברי המועצה

כעס בקרב חברי מועצת הרשות השנייה על יו"ר המועצה, אילן אבישר, בעקבות ההחלטה להוריד את מספר השעות שבהן מחויבת תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" לאפשר לנשים לעלות לשידור מ-6 ל-4 שעות. במכתב שנשלח ליו"ר מבקשים 5 חברי מועצה לקיים דיון חוזר בעניין.

כפי שפורסם בעבר, בעקבות החלטת "קול ברמה" להדיר נשים משידור ברדיו, חייבה הרשות השנייה את הנהלת התחנה לעלות תוכניות יומית בין השעה 7:00 ל-8:00, שבה תתאפשר העלאת נשים לשידור. זמן קצר לאחר מכן החליטה הרשות לאפשר לתחנה לשדר רק שעה שבועית אחת, עד שיתברר אם הדבר פוגם בתחנה.

ב"קול ברמה" טוענים בין היתר כי השמעת נשים ברדיו פוגעת בקהל המאזינים וכן כי הדבר יפגע בנתוני ההאזנה של תחנה. בפועל, מנתונים שהוצגו בפני הרשות השנייה על-ידי גוף חיצוני שערך את הסקר נמצא כי כמעט ולא היו שינויים בהרגלי האזנה לתחנה.

יצוין כי "קול ברמה" נחשבת למקורבת למפלגת ש"ס ומנהיגיה. בחודש שעבר, בעת שחגגה התחנה 3 שנים להיווסדה במועדון בתל-אביב, בנוכחות השרים מש"ס אלי ישי, יעקב מרגי, משולם נהרי וכן האסיר המשוחרר והשר לשעבר שלמה בניזרי, הפגינו מספר פעילים נגד הדרת נשים כשפיהם חתום בדבק שחור.

על חודו של קול

ביום חמישי החליטה מועצת הרשות השנייה להקל עם "קול ברמה". על חודו של קולו של היו"ר אילן אבישר, שהשתמש בזכות ההצבעה הכפולה השמורה לו, החליטה מועצת הרשות השנייה להפחית את מספר השעות השבועיות מ-6 ל-4 שעות.

גורמים שנכחו בדיון ציינו כי הם "מעולם לא ראו את אבישר נחרץ כל-כך להעביר החלטה במועצה". לדבריהם, "אבישר נלחם כפי שהוא לא נלחם מעולם".

שעות ספורות לאחר ההחלטה, 5 חברי מועצה - רונית אנטלר, ד"ר דליה זליכוביץ', אייל מלובן, יוכי פלר וד"ר עליזה לביא - שלחו מכתב לאבישר, ובו הם התלוננו בפניו על כך שהחלטה התקבלה מכוח ההצבעה הכפולה שלו כיו"ר הרשות השנייה.

החברים ביקשו לדחות את ההחלטה ולהעלותה מחדש לדיון חוזר. "נושא זה של העלאת נשים מרואיינות לשידור הוא נושא משמעותי ובעל השלכות רבות", כתבו, "לא ראוי שהחלטה בסוגייה מורכבת זאת, שהתקבלה בשוויון בהצבעת חברי המועצה, תתקבל מכוח הטלת וטו של היו"ר".

"לצערי, התקבלה החלטה שמבטלת החלטה מועצה קודמת על 6 שעות באופן מודולרי מתוך דיאלוג עם התחנה. נוכח ההתנהלות הנוכחית של התחנה, אין לי ספק שגם זה לא יקרה", אמרה היום (א') ל"גלובס" ד"ר עליזה לביא, שהוסיפה כי "ההצעה שהביא אילן אבישר אינה משקפת את הטיפול של המועצה בנושא בחצי השנה האחרונה, ולכן יזמתי את הפנייה לדיון חוזר בהקדם".

יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, מסר כי "בהחלטתה המקורית של המועצה נקבע כי יישום ההחלטה יהיה לאחר סיום התהליך, שכלל סקרים, שימועים ודיונים, ולכן הושהה היישום עד לקבלת החלטה סופית. ההחלטה שהתקבלה מאזנת בין האופי המיוחד של קהל היעד של תחנת הרדיו 'קול ברמה' לבין הסוגייה של השמעת הנשים בתחנה. בקשת החברים לדיון חוזר התקבלה ותיבחן. מעבר לכך, אין מקום להגיב על דברים מופרכים וחסרי ביסוס של גורמים שאף בוחרים שלא להזדהות ולעמוד מאחורי דבריהם".

מרדיו "קול ברמה" נמסר כי "טרם קיבלנו את החלטת מועצת הרשות השנייה באופן רשמי. כשתתקבל, נתייחס לנידון".