החשיפה לטלוויזיה החינוכית - הגבוהה ביותר מזה 5 שנים

ב-3 החודשים הראשונים של 2012 חל גידול של כ-55% בחשיפה המצטברת לתכני ערוץ 23 בקרב ילדים, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד

הרבעון הראשון של שנת 2012 היה הנצפה ביותר זה 5 שנים בעבור ערוץ 23 של הטלוויזיה החינוכית. אל "גלובס" הגיעו נתוני מדידת הצפייה של החינוכית ב-3 החודשים הראשונים של השנה, לפיהם חל גידול של כ-55% בחשיפה המצטברת לתכני הערוץ בקרב ילדים, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

נתוני הרייטינג של ערוץ נישה כמו החינוכית נמוכים מאוד בהשוואה לנתוני הברודקאסט, ולכן נכון למדוד אותם על-פי חשיפה - שהות של יותר מ-5 דקות רצופות מול מסך הטלוויזיה. ערוץ 23, הממומן מכספי משרד החינוך, פתוח רק למנויי הכבלים והלוויין.

על-פי הנתונים, כ-35% מכלל הילדים בגילאי 4 עד 7 בישראל שהו ברבעון הראשון של השנה לפחות 5 דקות רצופות בחודש מול ערוץ 23. ניתן לומר כי זוהי עלייה מצטברת של 300% בכמות החשיפה, שראשיתה ברבעון המקביל ב-2010 (11.7%) והמשכה עם 22.5% ברבעון המקביל ב-2011.

עלייה בחשיפה נרשמה גם בקרב מבוגרים. רצועת הקהל הבוגר כוללת תוכניות איכות ותוכניות העשרה שהביאו לחשיפה מצטברת של 40.5%.

על-פי ההערכה, הגורם לעלייה בחשיפה נובע מחלוקת לוח השידורים לצורך מיקוד בקהלי יעד ספציפיים, כשרצועת השידור הפותחת של יום השידורים, בין 05:00 ל-17:00, הוקדשה לילדים, ואילו חציו השני של היום הוקדש למבוגרים.

תמהיל התוכניות ברצועת הילדים כולל הפקות מקור מבית החינוכית, לצד תוכניות לימודיות ותוכניות רכש מה-BBC.

מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, אלדד קובלנץ, מסר כי "שינוי לוח השידורים ויצירת המיקוד בשני קהלים, ובעיקר המיקוד בילדים, יצר אפקט מצטבר המבטא עלייה בצפייה ובחירה באלטרנטיבה איכותית זמינה לכל, חינמית וציבורית".