יו"ר הלו 015: "נהניתי לראות שפלאפון מורידה מחירים"

יורם שכטר תוקף: "חברות התקשורת מנסות לפגוע בנו כי אנחנו מציעים מחירים טובים יותר" ■ על ברוריה זבולוני, אחותו של הרב איפרגן: "מה הבעיה? אסור לי להקים עסק עם חברה שלי?" ■ "תבינו - שוק התקשורת השתנה"

אחרי שעוררה סערה בשוק התקשורת כשהכריזה כי תשיק חבילות ללא הגבלה במחיר אטרקטיבי במיוחד, הפכה הלו 015 לתעלומה אחת גדולה. עד כדי כך, שבשוק עדיין מנסים להבין מדוע מיהרה החברה להשיק את פעילות הסלולר שלה, עוד בטרם השלימה את רכישת המיזם עליו מבוססת פעילותה וטרם חתמה על הסכמים עם חברות הסלולר.

בשיחה עם "גלובס" מנסה יורם שכטר, יו"ר דירקטוריון חברת היל"ת, הבעלים של הלו 015, להסביר מדוע זכתה החברה לסיקור שלילי, ותוקף בחריפות את חברות התקשורת ואת רמות המחירים הגבוהות בישראל. "המחירים בשוק התקשורת גובלים בחזירות. המפעילים מנסים לפגוע בנו כי אנחנו מציעים מחירים טובים יותר", אומר שכטר.

לדבריו, הלו 015 הצליחה לעשות עבודה טובה יותר בכל הקשור להסכמים שלה עם מפעילים בעולם, והיא לא מתנהגת בחזירות בדומה לחברות התקשורת שמנסות לסכל את פעילותה.

בתוך כך, חברת היל"ת מבקשת ממשרד התקשורת שיתערב לאכיפת ההסכם של חברת סלראן עם פלאפון לשימוש בתשתיותיה. לסלראן יש רישיון למפעיל סלולר וירטואלי, אך פלאפון מתנגדת ליישומו בשל דרישתה להגדלת ערבויות. היל"ת דורשת כי המשרד יורה לפלאפון לחבר את סלראן לאחר השלמת העסקה.

"אתה יודע ששיחות בינלאומיות מצרפת לארה"ב לא עולות כסף?", שאל שכטר. "אז נכון שהם מסבסדים את השיחות מתשלום על יעדים אחרים, אבל המחירים בישראל גבוהים מאוד לעומת המחירים בעולם. אנחנו הצלחנו להביא לשינוי בתפיסת המחירים, לכך שמשלמים הון תועפות עבור שיחות לחו"ל ועוד יותר כאשר מדובר בשיחות נכנסות למספרים ניידים.

"אני לא יודע מה איתך, אבל אני מקבל שיחות כמעט אך ורק לנייד שלי, ואני מניח שרוב הציבור ככה. אז למה מי שנוסע עם המכשיר שלו לחו"ל צריך לשלם כל-כך הרבה כסף? אנחנו שוברים את העניין הזה, וזו הסיבה שהמפעילים המתחרים מנסים לפגוע בנו".

לדברי שכטר, "משפחת פרנקל, המחזיקה 23% מהמניות, היא בעלת קשרים ענפים בעולם התקשורת הבינלאומי, ובעצה אחת איתה אנחנו יודעים להשיג הסכמים טובים יותר ולא מתנהגים בחזירות כלפי הלקוחות. לכן אנחנו יכולים להביא מחירים טובים יותר".

"כל עצה של דודי היא זהב"

שכטר התייחס גם לרמיזות העבות שמופיעות בהקשר השלילי של החברה, ובמיוחד לנוכחות של דודי שטרנברג כמי שבעצם מנהל את החברה בפועל.

"אני רוצה להגיד לך משהו בעניין הזה: דודי הוא חבר שלי. הוא אדם בעל ידע מדהים שאין רבים כמותו בישראל. כל עצה שלו היא עצת זהב. הוא פותר לנו בשניות בעיות שלא ידענו איך להתמודד איתם. הוא משמש כיועץ לאחד מבעלי המניות בחברה, ואין לי מילים לתאר את התרומה שלו. הוא ילד טוב שבעבר עשה שטויות ושילם את חובו לחברה".

"מצד שני", מוסיף שכטר, "כאשר אני רואה את הבריונות של חברות התקשורת שתוקפות אותנו דרכו... אני לא זוכר שמישהו הלך ובדק מי הם האנשים שעובדים בחברות אחרות. חוץ מזה, דודי הוא נציגה של משפחת פרנקל, והוא מייעץ להם ואינו עובד של החברה. למה אתה חושב שאני מצליח להוציא מחירים יותר זולים? בין היתר בגללו ובגלל הקשרים שלו, והוא זוכה לאמון מלא ממני. הבחור נולד עם כישרונות, אז מה לא לנצל את זה?".

"אסור להקים עסק עם חברה שלי?"

בנוגע לבעלת מניות אחרת בחברה, הרבנית ברוריה זבולוני, אחותו של הרב יעקב איפרגן, "הרנטגן", שמחזיקה 23%, אומר שכטר: "הרבנית היא חברה אישית שלי. אני מכיר אותה שנים רבות. היא באה עם הרעיון להקים את החברה.

"מה הבעיה עם זה? אסור לי להקים עסק עם חברה שלי? התחברנו לפני שנים רבות, ואנחנו ביחסים מאד טובים. חלוקת האחוזים בינינו בחברה באה לאחר מכן, כי לא הייתה כאן בעיה או שאלה של כסף, ואני הבנתי מהר מאוד שאפשר לבנות חברת תקשורת שיכולה למכור במחירים טובים וזולים, ושעם ישראל לא צריך לשלם את המחירים המטורפים שהוא הורגל לשלם.

"אתה יודע איזו הנאה הייתה לי כשראיתי שחברת פלאפון מורידה מחירים? אני יכול להבין למה הם מנסים לסכל את עלייתנו לאוויר, ייתכן שגם אני כמתחרה הייתי עושה דברים דומים, אבל בשורה התחתונה שוק התקשורת השתנה, ואנשים צריכים להבין את זה, כולל המתחרים".

"יש חוק, הרגולטור יצטרך להתערב"

בנוגע לעסקה לרכישת הפעילות הסלולרית מחברת נגב תקשורת שבבעלות איש העסקים יחיאל בן-שושן, ושל סלראן של איתוראן שעל גבי פעילותה מתכוונת הלו 015 להיכנס כמפעיל סלולרי וירטואלי, אומר שכטר כי העסקאות יושלמו לפי המתווה שנקבע בחוזה.

"אנחנו לא מתנערים מבן-שושן. יש הסכם שיש לו תנאים מותנים, כאשר חלק מהם לא התממשו, ולכן כסף לא עבר. אחד התנאים זה למשל ההיתר של משרד התקשורת, שכן הגיע, אבל יש דברים נוספים שטרם התממשו".

לגבי פלאפון אומר שכטר כי החברה רק מפריעה לו, ובלעדיה הוא כבר יכול היה לעלות לאוויר באותם מחירים שהבטיחה הלו - 99 שקל לשיחות והודעות SMS ללא הגבלה, ו-19.90 שקל לגלישה ללא הגבלה.

"אני אתן לרגולטור לעשות את שלו, משום שיש לי חוזה, ופלאפון חייבים לכבד אותו. אין כאן עניין של משא-ומתן, יש פה עניין שחברה סלולרית פשוט ניתקה אותנו. זה לא שהיינו בשיחות וזה התפוצץ, אלא היא פשוט באה וברגל גסה ניתקה אותנו, ולכן אני מאמין שהרגולטור יתערב ויעשה סדר. הם חושבים שנלך לבית משפט ושזה ייקח 5 שנים עד שנתייאש. אני מאמין שיש חוק ויש שר תקשורת שקבע תקנות, ולכן הסוגייה הזו מונחת לפתחו, והוא יצטרך להתערב".

הלו
 הלו