מצרים הכריזה על מבצע לחיסול תשתית הטרור בסיני

הרשויות בקהיר הודיעו כי כוחות מיוחדים יוצאים למבצע חיסול של תשתיות טרור בסיני, במטרה לחזק את הריבונות ולהגן על צינור הגז הטבעי ■ מקורות במצרים מסרו כי ישראל אישרה תגבור של 7 גדודי צבא בחצי האי

אחרי ירי רקטת הגראד לאילת וההחרפה בפעילות ארגוני הג'יהאד, הודיעו היום הרשויות במצרים על יציאה למבצע שמטרתו - חיסול תשתית הטרור בצפון סיני.

סוכנות הידיעות "מען" דיווחה כי בכוונת קהיר לחזק את ריבונותה באזור ובערים הגדולות המצויות בו - רפיח המצרית, אל-עריש ושייח זוואיד. יעד נוסף שמבקשים המצרים לממש הוא הגנה על צינור הגז הטבעי לישראל, שבשנה שחלפה מאז נפילת שלטונו של חוסני מובארק פוצץ פעמים רבות על ידי פעילי ארגוני טרור שונים.

מפקד אזור צפון סיני, סאלח אל-מסרי, מסר כי בהוראת משרד הפנים בקהיר נשלחה לשטח תגבורת של 150 קצינים וכן של כוחות מיוחדים ולוחמי יחידות עילית. הם צוידו בעשרות כלי רכב משוריינים שלטענתו עמידים בפני סוגים שונים של נשק.

אל-מסרי ציין כי מטרה עיקרית נוספת של המבצע שיושק בקרוב היא הגנה על ציר התנועה המחבר בין אל-עריש לרפיח, בואך מעבר הגבול לרצועת עזה וגדר המערכת הנושקת לדרומה של ישראל. הנוכחות הביטחונית בערים רפיח ושייח זוואיד תתוגבר באופן ניכר, לא רק כדי לפגוע בתשתית הטרור באזור אלא גם בפעילות הפלילית הענפה המתקיימת שם.

מקורות ביטחוניים מצריים אמרו כי בניגוד למה שנקבע בהסכם השלום עם ישראל, אישרו בירושלים את תגבור הכוחות בסיני ב-7 גדודי צבא נוספים. בקהיר מבקשים לדון עם ישראל בשינוי ההסדרים הביטחוניים שנקבעו בהסכם השלום בין שתי המדינות, שלטענתם הפכו את אזור צפון סיני לבלתי ניתן להגנה בשל המגבלות על פעילות הצבא המצרי שם והביאו לכרסום בריבונותם שם.

האם התפוצצו באילת שתי רקטות?

במקביל לתגבור ההיערכות בצדו המצרי של הגבול, נבדקת בישראל האפשרות כי המטח האחרון לעבר אילת כלל ירי של שתי רקטות גראד - ולא אחד כפי שסברו קודם לכן. הסיבה לכך נובעת משרידים של רקטות שאותרו הבוקר בשטח עיר הקיט הדרומית.

בימים האחרונים ערכו במשטרה חיפושים נרחבים אחרי שרידי רקטות נוספים, בעקבות דיווחי התושבים על כך שהבחינו בכמה פיצוצים באותו בליל הירי. בינתיים, ממשיכים במערכת הביטחון לאסוף מידע על כוונת גורמי טרור בסיני לנסות ולהוציא לפועל פיגועים נוספים בתוך גבולות ישראל ומחוצה להם.

ראש אמ"ן אלוף אביב כוכבי התייחס לפני יומיים לסוגייה, ואמר כי "למעלה מעשר תשתיות טרור בסיני נחשפו וסוכלו בחודשים האחרונים", זאת בטקס סיום קציני מודיעין.

"ארגוני הטרור ממשיכים להתבסס בו ולחזק את אחיזתם", הוסיף האלוף כוכבי. "הירי לאילת, שבוצע מסיני, אינו אלא ביטוי לשינוי המהותי שעובר המרחב. כלמודי ניסיון, יהיה עלינו להתכונן לזירות החדשות, להתגברות האיומים ולחוסר היציבות הביטחונית שתאפיין את האזור בשנים הקרובות".