הסופ"ש הגדול של יובנטוס: ספונסר חדש ועלייה למקום הראשון

בתוך יומיים הצליחה יובה לכבוש את פסגת הסרייה A, וגם לחתום על הסכם חסות עם מותג הרכבים "ג'יפ", בשווי של 35 מיליון אירו ב-3 שנים

סוף שבוע נהדר עבר על מועדון הכדורגל של יובנטוס. אתמול (שבת) ניצלה הקבוצה את אובדן הנקודות של מילאן (הפסידה 2-1 לפיורנטינה), ניצחה בחוץ את פאלרמו ועלתה לפסגת הסרייה A, כששבעה מחזורים לסיום הליגה האיטלקית, היא נראית בדרך הנכונה לזכות באליפות הראשונה שלה מאז 2003.

ביום שישי דיווחה יובנטוס על חדשות טובות גם בפן הכלכלי: הקבוצה חתמה על הסכם חסות ראשי חדש, עם מותג הרכבים "ג'יפ". במסגרת החוזה, שיחל בעונה הבאה (2012/13) ויסתיים בתום 2014/15, יקבל המועדון כ-11.6 מיליון אירו בממוצע לעונה, ו-35 מיליון אירו בסך הכל. "ג'יפ" תחליף את חברת ההימורים Betclic כנותנת החסות הראשית של יובה.

ההסכם החל למעשה להיוולד בשנת 2009, אז פתחה יצרנית הרכב האמריקנית קרייזלר, המחזיקה במותג "ג'יפ", בשיתוף פעולה אסטרטגי עם פיאט. בחברת הרכב האיטלקית וביובנטוס מחזיקים אותם הבעלים - משפחת אניילי (באמצעות חברת Exor).

יש לציין כי סכום החסות השנתי יישאר נמוך מאד בהשוואה לסכומים שמקבלות קבוצות כדורגל בכירות אחרות מאירופה. דוגמאות בולטות: נותנת החסות המרכזית של ברצלונה, קרן קטאר, משלמת לה כ-30 מיליון אירו בשנה; חברת ההימורים BWIN מעניקה לריאל מדריד כ-25 מיליון אירו בעונה, סכום הדומה לזה שמשלם קונצרן התקשורת T-Home לבאיירן מינכן; מנצ'סטר יונייטד נהנית מהסכם בשווי של כ-20 מיליון אירו בשנה עם Aon.

בכל אופן, מצבה הכלכלי של יובנטוס רחוק מלהשביע רצון. על-פי הדוחות הרשמיים של המועדון לעונת 2010/11, ההפסד הנקי עמד על 95.4 מיליון אירו.