JP מורגן צפוי לרכוש 7% מקונדואיט בכ-100 מ' ד'

קרן יוזמה תקבל כ-100 מיליון דולר עבור 7% מקונדואיט הישראלית ■ העסקה מגלמת לחברה שווי של כ-1.3 מיליארד דולר

3 שבועות אחרי שמכרה כ-2% מקונדואיט, קרן יוזמה מתקדמת לקראת מכירת יתרת אחזקותיה בחברה. ל"גלובס" נודע כי יוזמה קרובה לסיכום על מכירת כ-7% מחברת האינטרנט הישראלית לבנק השקעות גדול ומוביל תמורת כ-100 מיליון דולר. על-פי הערכות שונות, מדובר ב-JP מורגן צ'ייס.

העסקה מעניקה לקונדואיט שווי שדומה לשוויה של החברה בעסקה הקודמת, היינו כ-1.3 מיליארד דולר. יגאל ארליך, מנהל קרן יוזמה, סירב להגיב לדברים.

כניסתו האפשרית של JP מורגן לקונדואיט היא צעד חשוב עבור קונדואיט בכל הקשור לביסוס מעמדה בתעשיית האינטרנט העולמית. בנק ההשקעות JP הוא אחד מהגדולים בעולם ויהיה אחד מהבנקים שיובילו את ההנפקה המדוברת של הרשת החברתית פייסבוק.

תחילת דרכה בקונדואיט של קרן יוזמה, שקרן עופר היי-טק של האחים עופר מחזיקה בה כ-30%-40%, הייתה ב-2006 אז רכשה כ-9% מהחברה תמורת 1.5 מיליון דולר. אך חמש השנים שעברו מאז קירבו את קרן יוזמה לסוף דרכה, לאחר שיצאה לדרך ב-2001 עם היקף של כ-50 מיליון דולר. לפיכך, חיפשו בתקופה האחרונה אנשי הקרן דרך לממש החזקות.

בפברואר נחשף ב"גלובס" כי יוזמה מנהלת מו"מ עם קרן הפרייבט אקוויטי סילברלייק על מכירת כל אחזקותיה (כ-9%) בקונדואיט, אך המו"מ לא הושלם לבסוף.

יוזמה הצליחה לפצל את מכירת האחזקות לשתי עסקאות, כאשר הראשונה התבצעה לקרן הפרייבט אקוויטי W Capital Partners. לצד יוזמה, השתתפו בעסקה הקודמת גם מספר בכירים בקונדואיט, שהחליטו למכור את מניותיהם בחברה בהיקף של כ-15 מיליון דולר.

מנכ"ל קונדואיט רונן שילה הצהיר בעבר כי אין בכוונתו למכור או להנפיק את החברה, לפחות בשלב זה. כחלק מאסטרטגיה זו התאפשרה מכירת מניות העובדים בעסקה הקודמת וכן חילקה החברה בשנה שעברה דיבידנד בהיקף של 200 מיליון שקל. גם השנה צפויה החברה לחלק דיבידנדים נדיבים לעובדים ולמשקיעים - אולי אף בהיקף יותר גבוה מאשתקד.

קונדואיט, שהוקמה ב-2005 על-ידי רונן שילה, דרור ארז וגבי בילצ'יק, מוכרת כמפתחת סרגלי כלים לאתרי אינטרנט, אך בחודשים האחרונים פעלה כדי לשנות אסטרטגיה. החברה יצאה במיתוג מחודש, כחלק מהרצון לספק פתרונות להידוק הקשר בין הגולש לספקי התוכן. כחלק ממהלך זה השיקה לאחרונה החברה פתרון סלולרי למיתוג מסך הנעילה של מכשירי אנדרואיד עבור ספקי תוכן גדולים כמו CNN, ESPN ואחרים.

מבחינת קונדואיט, הרעיון הוא למצוא אפיקי הכנסה חדשים בעזרת היכולת לאפשר לספקי תוכן למתג את מסך הנעילה בטלפון וכך לחבר אליו טוב יותר את המשתמש. אלה יוכלו להפעיל דרך מסך הנעילה יישומים שונים כמו אנשי קשר, מצלמה ועוד וכן יוכלו לקבל את התוכן מהספק הרלבנטי. בקונדואיט הסבירו כי מדובר בחלון ראווה, שחוסך למשתמש כמה קליקים ומציע את התוכן המועדף עליו בזריזות. במקביל, ספק התוכן מקבל גישה למסך הראשון שהמשתמש רואה.

קונדואיט נבחרה לאחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס" לשנים 2011-2012.