עקב סטטוס בפייסבוק: הכדורסלן עידו קוז'יקרו נחקר במשטרה

נחקר תחת אזהרה בעקבות סטטוס שרשם בפייסבוק: "אין כמו להתחיל את החג עם מצות טבולות בדם של ילדים נוצרים ומוסלמים" ■ שוחרר בערבות לאחר שהתנצל

כדורסלן נבחרת ישראל לשעבר ושחקן קבוצת גלבוע-גליל בהווה, עידו קוז'יקרו, נחקר היום (ב') במשטרת עפולה תחת אזהרה בגין אמירות גזעניות שלו, ולאחר מכן שוחרר בערבות עצמית. החקירה הגיעה לאחר תלונה רשמית שהוגשה במשטרת עפולה על-ידי חבר מועצת גלבוע, בעקבות סטטוס פוגעני שכתב הכדורסלן בפרופיל הפייסבוק שלו.

כזכור, קוז'יקרו כתב בפייסבוק בערב חג הפסח: "אין כמו להתחיל את החג עם מצות טבולות בדם של ילדים נוצרים ומוסלמים". הכדורסלן הבין מהר מאוד את החומרה של הססטוס, הסיר אותו מהפרופיל האישי והתנצל. לאחר חקירה תחת אזהרה, קוז'יקרו שוחרר לאחר שהתנצל בשנית על הפרסום.

בתגובה לסערה שעורר הסטטוס שלו, קוז'יקרו אמר אז כי "מדובר בבדיחה מטומטמת. אני מצטער ומתנצל אם פגעתי במישהו. זאת ממש לא הייתה הכוונה. הדברים הוצאו מהקשרם. אני משחק בקבוצה השייכת למועצה האזורית גלבוע, שבה אני חי עם משפחתי. זו מועצה מעורבת בה חיים מוסלמים ויהודים בשלום. אני הראשון שאצא כנגד כל תופעה או אמירה גזענית".

ההתנצלות לא הספיקה לציבור הערבי בישראל, שזעם על הדברים. ח"כ מוחמד ברכה אמר אתמול (א') כי "מדובר בשבירת כל המחסומים של הגזענות בישראל. על מפכ"ל המשטרה לשים את ידו במהירות על ניאו-נאצים הפועלים בישראל, כי מי שמדבר בצורה שכזו - יעבור מהר מאוד לפעולה".