כוננות לקראת מטס המחאה: "מאות פעילים בדרכם לנתב"ג"

בידי המשטרה שמותיהם של כ-250 פעילי שמאל שמתכננים לנחות ביום ראשון בנתב"ג כדי להפגין נגד מדינת ישראל ולהגיע לעזה ■ מאות שוטרים יתפרסו בנמל התעופה כדי לקבל את פניהם

מאות פעילי שמאל מתכוונים להגיע לישראל ביום ראשון הקרוב. הפעילים מתכננים לערוך פרובוקציה בנמל התעופה באחד הימים העמוסים ביותר בשנה, שבו שבים אלפי ישראלים לארץ מחופשת הפסח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הטיל על השר לביטחון פנים את האחריות לטפל במטס ההתרסה ולמנוע אותו. "הונחיתי כבר להיערך לסיכול חו"ל, כלומר באמצעות שדות התעופה אנחנו לא נאפשר להם לעלות על המטוסים, לא שלנו ולא על מטוסים זרים, בשיתוף פעולה עם הממשלות השונות", הסביר השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'.

הפעילים מצדם טוענים שאין בכוונתם לנקוט באלימות, ושברצונם רק להגיע לשטחים כדי להביע הזדהות עם תושבי עזה. בכל מקרה, במשטרה נערכים, ומאות שוטרים יוצבו בשעות הבוקר המוקדמות של בוקר יום ראשון באזורים שונים של נמל התעופה, כשמטרתם להפריד את הפעילים משאר הנוסעים ולעכב אותם במתקנים זמניים, עד שיוחזרו לארץ מוצאם על ידי רשויות ההגירה.

קבוצת החלוץ שמונה כמה עשרות פעילים, כבר הגיעה לישראל בשבועות האחרונים, ועל פי הערכות המשטרה הם שוהים במספר כפרים פלסטינים. לפני תשעה חודשים היה ניסיון דומה של פעילי שמאל, שהגיעו לנתב"ג ברכבים, והפגינו נגד מדינת ישראל ופעילותה בעזה. בפעם ההיא זה הסתיים בקריאות גנאי בלבד, ובמשטרה מקווים למנוע הפעם גם את זה.

בשלב זה, ידועים למשטרה שמותיהם של כ-250 פעילים שמתכוונים להגיע לכאן. לדברי המשטרה, מדובר בפעילים שמגיעים מצרפת, בריטניה, ספרד בלגיה הולנד פורטוגל ארה"ב וקנדה. על פי הידוע למשטרה עיקר הכוונה שלהם היא לעשות פרובוקציה בנמל בן גוריון עוד לפני צאתם משם לכיוון השטחים, ואת זה המשטרה קיבלה הוראה למנוע.