המוכרת אמרה ללקוחה: "לא קיבלת בלילה?" - וקסטרו תפצה

רשת קסטרו תפצה לקוחה ב-11 אלף שקל, לאחר שלטענתה מוכרת בחנות קסטרו עודפים בת"א תקפה אותה מילולית כאשר ביקשה להחזיר פריט ולקבל החזר כספי

רשת קסטרו תפצה לקוחה של הרשת ב-11 אלף שקל וכן תשלם את שכר-טרחת עורך דינה בסך 2,000 שקל נוספים, לאחר שמוכרת בחנות של קסטרו עודפים בתל-אביב תקפה אותה מילולית ושאלה אותה: "לא קיבלת אתמול זין בלילה? מה קרה?".

הלקוחה, אישה כבת 60, הגיעה לסניף הרשת על מנת להחזיר פריט שקנתה לבנה בחנות יום קודם. המוכרת הציעה ללקוחה זיכוי, אך לאחר שהתייעצה עם בנה החליטה הלקוחה שהיא מעוניינת בהחזר כספי ולא בזיכוי.

בכתב התביעה, שהגישה הלקוחה באמצעות עו"ד אופיר יעקובוביץ' ממשרד אילן ירון, נטען כי בשלב זה אמרה המוכרת ללקוחה כי עליה להמתין בתור, כאשר אף אדם לא המתין לפניה בתור. לאחר 20 דקות, נטען, אשר במהלכן המתינה הלקוחה והתעקשה לממש את זכותה החוקית לקבל החזר כספי, הטיחה בה המוכרת את המשפט המעליב.

לטענת הלקוחה, המשפט המעליב נאמר מול לקוחות רבים אחרים שהיו בחנות, והיא עזבה את המקום "מושפלת וכואבת".

לאחר האירוע פנו הלקוחה ובנה לצוות החנות בציפייה להתנצלות, אך זכו להתעלמות מוחלטת. למחרת, נטען, פנה בנה של הלקוחה להנהלת החנות, אך לטענתו נאמר לו כי אמו משקרת.

עוד נטען בתביעה כי רק לאחר שעורך דינה של הלקוחה שלח לקסטרו מכתב אזהרה לפני תביעה, בחרו בשירות הלקוחות של הרשת לפנות בעצמם ללקוחה, תוך עקיפת עורך הדין, ולהציע לה מתנות כפיצוי. לטענתה, בשירות הלקוחות אף איימו עליה והמליצו לה להימנע מהגשת התביעה, כי "יש לקסטרו עורכי דין רבים וטובים".

בכתב ההגנה טענה קסטרו כי התובעת לא הותקפה, אלא הייתה מעורבת בדין ודברים ש"היא עצמה יזמה, והיא זו שהעבירה אותם לפסים אישיים". לטענתם, היא תרמה להתלהטות הרוחות, ולכן אינה יכולה להלין על האירוע. המוכרת עצמה אף טענה כי התנצלה בפני הלקוחה מיד לאחר שאמרה את המשפט המעליב.

עוד טענה הרשת כי הלקוחה סירבה לקבל את הסבר המוכרת לפיו החזר כספי יגיע אליה תוך 7 ימים, כחוק, ובתגובה התעצבנה, צעקה וקיללה את עובדי החנות.

השופטת חנה קלוגמן פסקה על דרך הפשרה, בהסכמת הצדדים, מבלי לנמק את החלטתה, אך עצם קביעת הפיצוי לתובעת מלמד כי העדיפה את גירסת הלקוחה על פני גרסת רשת קסטרו.