הפיקוח על מחירי בזק יבוטל עם הקמת השוק הסיטונאי

לאחר דיונים רבים וחילוקי דעות החליט כחלון כי ביטול הפיקוח על מחירי בזק יבוצע באופן מיידי כאשר ייווצר שוק סיטונאי מוסכם על בזק ומתחרותיה וההפרדה המבנית תבוטל כמה חודשים לאחר מכן

הפיקוח על מחירי בזק יבוטל ברגע שיוכרז על היווצרותו של שוק סיטונאי וההפרדה המבנית תבוטל כמה חודשים לאחר מכן. כך נודע ל"גלובס". לפני כשעה הסתיים דיון במשרד התקשורת בהשתתפות נציגים ממשרד האוצר, שם דנו על הנוסח הסופי של השוק הסיטונאי שיהווה את המבנה של שוק התקשורת העתידי במדינת ישראל.

לאחר דיונים רבים וחילוקי דעות החליט שר התקשורת משה כחלון כי ביטול הפיקוח על מחירי בזק יבוצע באופן מיידי כאשר ייווצר שוק סיטונאי מוסכם על בזק ומתחרותיה וההפרדה המבנית תבוטל כמה חודשים לאחר מכן.

כחלון שומר לעצמו את מרווח הגמישות וזאת מתוך מטרה שלא למשוך לחינם את מועד ביטול הפיקוח, אבל גם כדי שיוכל לוודא שהשוק הסיטונאי עובד בצורה רצינית.

לגבי תעריפי הקישוריות לרשתות הנייחות החליט שר התקשורת משה כחלון שכרגע המשרד לא יעסוק בזה ובשלב מאוחר יותר תתקבל החלטה. בעניין זה קיימת דילמה משום שהמשרד לא בטוח שהוא רוצה להפחית את הקישוריות מבלי שתימחר סופית את כל העלויות של רשתות בזק והוט, ולכן להוציא את הקישוריות מהמשוואה יהיה מהלך שיישקל בהמשך ולא התקבלה בו החלטה עדיין.

עוד סוכם שכחלון יקרא לבזק ולהוט להגיע לסיכומים לגבי השוק הסיטונאי - כלומר על המחיר של שימוש ברשתות הנייחות של בזק והוט. במידה ויתברר שהצדדים מסוגלים להגיע לסיכומים ביניהם המשרד לא יתערב, ואולם במידה ויתברר שאין הסכמות והמתחרות פרטנר וסלקום, ובעצם כל מי שרוצה להשתמש ברשתות הקוויות של בזק והוט, לא מצליח לסגור על מחיר, אזי ייאלץ המשרד לקבוע בעצמו את המחיר ולהתערב לטובת השחקנים נעדרי התשתית הקווית.

בימים הקרובים אמור להתפרסם המסמך הסופי של כחלון והוא ככל הנראה לא יהיה רחוק מהמסקנות של ועדת חייק שהוצגו לפני כחצי שנה.